بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با پانا

ساختار دفاعی استقلال ضعف دارد؛ شرایط نشان می‌دهد که شانس برد پرسپولیس در دربی 95 بیشتر است

پرسپولیس در دفاع و حمله ساختار محکمی دارد/ پرسپولیس و استقلال به بازی بدون تماشاگر عادت کرده‌اند/ دربی ۹۵ یکی از بهترین دربی‌ها می‌شود

تهران (پانا) - سرمربی سابق استقلال که سابقه بازی برای پرسپولیس را هم دارد، معتقد است شرایط پیش از دربی نشان دهنده آمادگی بالای پرسپولیس است و همین موضوع شانس این تیم را برای برتری در دربی افزایش خواهد داد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ساختار دفاعی استقلال ضعف دارد؛ شرایط نشان می‌دهد که شانس برد پرسپولیس در دربی 95 بیشتر است

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با پانا، درباره دربی شماره 95 شهر تهران بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال در روز جمعه گفت: « با توجه به اینکه دربی بعد از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است، هر دو تیم استقلال و پرسپولیس از آمادگی خوبی برخوردار هستند و فکر می‌کنم یکی از بهترین دربی‌ها را شاهد باشیم، البته استقلال قبل از دربی یک باخت را و پرسپولیس هم یک تساوی را تجربه کرده است و هر دو تیم به دنبال جبران نتایج خود هم هستند. »

وی ادامه داد: « دربی بازی حساسی برای هر دو تیم است و به همین خاطر بازیکنان محتاط بازی می‌کنند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند که کمترین خطا و اشتباه را مرتکب شوند که بعد از بازی مورد سرزنش قرار نگیرند، به همین خاطر در اکثر دربی‌ها شاهد نتیجه تساوی هستیم. با این حال من امیدوارم در این دربی گل رد و بدل شود و هر تیمی که نمایش قابل قبولی ارائه دهد برنده این دیدار باشد. »

ذوالفقارنسب درباره ساختار تیمی پرسپولیس و استقلال در این بازی گفت: « پرسپولیس به لحاظ ساختاری شرایط خوبی دارد، تیم در خط دفاعی و حمله مستحکم است و دقیقه نقطه مقابل استقلال است که در خط دفاعی ساختار ضعیفی دارد، با این حال نمی‌توان از قبل پیش‌بینی پیروزی پرسپولیس را داشته باشیم، دربی بازی لحظه‌هاست که اتفاقات زیادی در نتیجه آن تأثیرگذار است و نتیجه بازی به یک باره ممکن است تغییر کند، امیدوارم‌ بازیکنان هر دو تیم علاوه بر احتیاط که ویژگی این بازی است، اما نمایش قابل قبولی ارائه دهند که هواداران از دیدن آن لذت ببرند. »

کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که شانس کدام تیم برای کسب پیروزی بیشتر است، اظهار کرد: « واقعاً نتیجه دربی قابل پیش‌بینی نیست، چون همان‌طور که گفتم هر دو تیم محتاط بازی می‌کنند تا به اشتباه نیافتند، با این حال به نظرم هر تیمی که به لحاظ روحی و روانی شرایط بهتری داشته باشد و دارای تمرکز بالایی باشد به موفقیت می‌رسد. هر تیمی که به اولین گل برسد شانس پیروزی‌اش بالاست، البته من با توجه به وضعیت هر دو تیم، شانس پرسپولیس را در این دیدار بیشتر می‌دانم و به نظرم پرسپولیس برنده دربی خواهد بود. »

سرمربی اسبق استقلال تهران تأکید کرد: « البته استقلال هم شرایط خوبی دارد و نباید این تیم را دست کم گرفت، به نظرم پرسپولیسی‌ها نباید به باخت استقلال مقابل ذوب آهن اصفهان توجه کنند و فکر کنند چون استقلال مقابل ذوب‌آهن نتیجه را واگذار کرده پس در این دیدار هم شانس کمی دارد، اتفاقاً استقلالی‌ها برای جبران شکست خود در این دیدار بسیار تلاش می‌کنند، در این شرایط هر تیمی که آرامش و تمرکز بیشتری داشته باشد به طور حتم به موفقیت دست پیدا می‌کند. »

ذوالفقارنسب در پایان با بیان اینکه نقطه ضعف این بازی نبود هواداران است اظهار کرد: « بخش زیادی از جذابیت دربی به دلیل حضور هواداران است، البته با توجه به شرایط فعلی چاره‌ای جز عدم حضور تماشاگران نیست، ضمن اینکه استقلال و پرسپولیس هم در لیگ قهرمانان آسیا و هم لیگ برتر بدون تماشاگر به میدان رفتند بنابراین به این مسئله عادت کردند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار