گواهی تأییدیه تحصیلی ممهور به مُهر الکترونیکی سازمانی شد

تهران (پانا) - امکان دریافت تأییدیه تحصیلی به صورت الکترونیکی، برای فارغ‌التحصیلان آموزش و پرورش سال 1330 به بالا فراهم شد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
گواهی تأییدیه تحصیلی ممهور به مُهر الکترونیکی سازمانی شد

به گزارش روابط عمومی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش، محمود حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: شهروندان متقاضی از طریق درگاه emt.medu.ir می توانند گواهی تاییدیه مدرک تحصیلی دوره های ابتدایی، سیکل، راهنمایی، دوره اول دبیرستان، دیپلم و پیش دانشگاهی مربوط به سال تحصیلی1330 به بالا را دریافت نمایند.

حبیبی تاکید کرد: از تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ فایل های تاییدیه بدون مهر الکترونیک سازمانی جعل محسوب و قابل پیگیری قضائی است

وی افزود: پس از ثبت درخواست دریافت گواهی توسط متقاضی، درخواست مربوطه به منطقه آموزش و پرورش صادر کننده مدرک مورد تقاضا، ارسال می گردد. گواهی تأییدیه تحصیلی پس از بررسی واحد سنجش آن منطقه ، درصورت صحت ادعای متقاضی، با امضای مدیر منطقه در قالب یک فایل (PDF) صادر می‌گردد. این فایل در نهایت مهمور به مهر الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش می‌شود. و بصورت الکترونیکی و از طریق گذرگاه خدمات دولت، گذرگاه عمومی خدمات دولت، کارتابل درگاه kemt.medu.ir به استعلام گیرنده می‌رسد.

حبیبی ارتقای امنیت تأییدیه صادر شده را یکی از مزایای مهم این روش دانست و گفت: درج مهر الکترونیکی بگونه‌ای است که در صورت اعمال هر تغییری در آن، فایل جدید فاقد مهر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار