مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران :

در برگزاری امتحانات پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم

تهران (پانا) - دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران در سال1400 با حضور محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران درسالن آیت الله هاشمی در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد .

کد مطلب: ۱۱۸۴۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
در برگزاری امتحانات پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، محمد صیدلو مدیرکل آموزش وپرورش شهرستان‌های استان تهران در دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران پیرامون برگزاری امتحانات حضوری درپایه‌های نهم و دوازدهم گفت: در سال تحصیلی گذشته هم این آزمون‌ها بصورت حضوری برگزار شد.

او تصریح کرد: ما اعلام کننده موضع رسمی و مصوبه ستاد ملی کرونا هستیم و آزمون‌های پایه‌های نهم و دوازدهم بصورت حضوری برگزار خواهد شد. البته استدلال قوی هم پشت این تصمیم وجود دارد. از آن جهت که دانش‌‌آموزان پایه نهم وارد یک دوره تخصصی‌تری می‌شوند و قرار است تعیین رشته کنند؛ برای آنکه ابزار سنجش ما در تعیین میزان صلاحیت برای انتخاب رشته دقیق‌تر و قابل اطمینان‌تر باشد آزمون حضوری می‌تواند چنین تضمینی را تا حدی در اختیارمان قرار بدهد.

صیدلو در خصوص پایه دوازدهم افزود: زمانی که مدرکی را به دست دانش‌آموزی که فارغ التحصیل می‌شود،می‌دهیم، این دیپلم به جهت وسعت و تعداد افراد، اهمیت بسیاری دارد. در واقع این فرد را واجد اهدافی می‌دانیم که در آموزش و پرورش تحصیل کرده و بعد از 12 سال محقق شده است، بنابراین لازم بود این آزمون هم به سبب اهمیت بالا حضوری باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: فضای لازم برای برگزاری آزمون‌ها وجود دارد و حوزه‌های اجرای با تعداد جمعیت زیاد ایجاد نخواهد شد. ضمن اینکه بر تعداد حوزه‌ها افزوده شده تا دانش‌‌آموزان با تعداد کم‌تری بتوانند در هر حوزه امتحانی حضور داشته باشند.

صیدلو با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات نیز اظهار کرد: ضمن اینکه مشارکت در انتخابات را برای خود به عنوان یک وظیفه ملی می‌دانیم و برای ما مهم است که مردم در این امر مشارکت کنند اما ورود به عرصه سیاست از طرف کسانی که در امر تعلیم و تربیت کارحرفه‌ای و تخصصی انجام می‌دهند را شایسته نمی‌دانیم. سیاست هم متخصصین خودش را دارد و ما مسئول تعلیم و تربیت هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پایان از عید سعید فطر به عنوان عاملی در نزدیک شدن به فطرت انسانی نام برد و پیشاپیش این عید را تبریک گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار