واکسیناسیون بیش از ۱۳ هزار سالمند در استان اردبیل

اردبیل(پانا) – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در اجرای طرح واکسیناسیون گروه‌های سنی علیه بیماری کووید.۱۹، بیش از ۱۳ هزار سالمند در استان واکسینه می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۸۴۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
واکسیناسیون بیش از ۱۳ هزار سالمند در استان اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، بابک نخستین، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان این که واکسیناسیون گروه‌های سنی علیه کرونا در استان اردبیل با موفقیت در حال اجراست، گفت: در اجرای مرحله اول واکسیناسیون گروه‌های سنی ۸۰ سال به بالا، از میان ۱۸ هزار فرد موجود در این گروه سنی، ۶۰ درصد واجدان شرایط واکسن کرونا را دریافت کردند.

او با اشاره به آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال در مناطق روستایی استان از چند روز پیش و آغاز واکسیناسیون همگانی این گروه سنی از امروز افزود: واکسیناسیون باقیمانده گروه سنی بالای ۸۰ سال همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین بیان کرد: به تدریج و با تامین واکسن، سایر گروه‌های سنی نیز با اولویت گروه‌های سالمند برای واکسیناسیون همگانی دعوت شده و واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

نخستین اظهار کرد: واکسیناسیون در سال جاری تا رسیدن به حد ایمنی‌سازی ۷۵ درصد مردم انجام خواهد شد و امیدواریم که با تامین و نیز تولید واکسن ملی، این هدف هرچه زودتر محقق شده و تزریق واکسن در استان اردبیل طی ماه‌های پیش رو برای همه گروه‌های سنی انجام شود.

او وضعیت جسمانی دریافت‌کنندگان واکسن کرونا در این استان را ایمن و بدون عوارض جسمی حاد و رضایت بخش اعلام کرد و گفت: تاکنون عارضه‌ای مثل بستری، فوت، تب شدید، تشنج و سایر علائم حاد برای دریافت کنندگان واکسن کرونا در استان اردبیل گزارش نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اختصاص ۳۷ هزار دوز واکسن کرونا به استان اردبیل، از تزریق بیش از ۲۵ هزار دوز واکسن برای گروه‌های هدف علیه بیماری کووید.۱۹ در این استان خبر داد و افزود: این واکسن‌ها از نوع آسترازنکا، اسپوتنیک وی، سینوفارم و بهارات است.

نخستین همچنین از ایجاد مرکز جامع واکسیناسیون در این استان در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: این مرکز در سالن‌های ورزشی هر کدام از شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده و شرایط برای تزریق پرشمار به مراجعان انبوه فراهم می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار