معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

بررسی اطلس «دانش آموزان آسیب پذیر» درمناطق شهر تهران

تهران (پانا) - بررسی دقیق مفاد اطلس «دانش آموزان آسیب پذیر» در ماه اردیبهشت، در تکمیل و تکوین عملکرد مدرسه بسیار ضروری است.

کد مطلب: ۱۱۸۴۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
بررسی اطلس «دانش آموزان آسیب پذیر» درمناطق شهر تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، سعید ربوشه، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران از بررسی اطلس «دانش آموزان آسیب پذیر» در مناطق ۱۹ گانه شهر تهران خبر داد.

معاون آموزش ابتدایی بیان کرد: در ماه اردیبهشت، با گذر از اطلس دسترسی و اطلس یادگیری، بررسی دقیق اطلس دانش آموزان آسیب‌پذیر، جمع بندی مطلوب عملکرد مدارس را رقم خواهد زد.

ربوشه اعلام کرد: قرارگرفتن اطلس دسترسی و اطلس یادگیری در فراسوی برنامه ریزی و تصمیم‌گیری های مدرسه ای در دوران کرونا عامل مهمی در راستای توسعه اقدامات بهینه و موثر مدرسه در حوزه بررسی وضعیت تحصیلی و پیشرفت درسی دانش آموزان، جلب همیاری و مشارکت اولیا در فرایند یاددهی و یادگیری، روش‌های تدریس معلمان در فضای مجازی، تقویت توانمندی‌های معلمان، برنامه ریزی کلاسی، برگزاری شوراهای مجازی آموزگاران، تدریس براساس بودجه بندی کتب درسی، زمان بندی استفاده از برنامه مدرسه تلویزیونی، صیانت از سلامت روانی دانش آموزان در دوران قرنطینه است.

وی در ادامه تاکیدکرد: بررسی دقیق مفاد اطلس «دانش‌آموزان آسیب‌پذیر» در ماه اردیبهشت، در تکمیل و تکوین عملکرد مدرسه بسیار ضروری است.

ربوشه از برگزاری جلسات غیرحضوری با معاونان ابتدایی مناطق در گروه‌های کوچک خبر داد که طی آن معاون ابتدایی هر منطقه به تشریح عملکرد و شرح گزارش خود در مورد دانش آموزان جامانده از تحصیل، دانش‌آموزان نیازمند به حمایت آموزشی، تامین امکانات سخت افزاری ویژه دانش‌آموزان کم‌بضاعت، نحوه حمایت از دانش آموزان بدسرپرست پرداخته و ضمن احصای آسیب ها و ارائه راهکارهای نهایی، تجارب ارزشمند خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش پایتخت هدف از برگزاری این جلسات را اطمینان خاطر از بررسی وضعیت نفر به نفر دانش آموزان در بهره مندی از آموزش های ارائه شده طی سال تحصیلی دانست و بررسی اینکه آیا همه دانش آموزان، مطالب و محتوای درسی را یادگرفته اند یا خیر را محور گفتگوها دانست.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در فرصت باقی‌مانده با سعی وسیع و اهتمام همگانی معلمان، خانواده ها، مدیران و دانش‌آموزان، حصول به نتایج لذت‌بخش آموزشی و تربیتی محقق شود و همه دانش‌آموزان از آموزش در فضای مجازی حداکثر استفاده را ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار