رییس سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد:

محرومیت‌زدایی در ۱۰ هزار روستای کشور از سوی بسیج سازندگی

تهران ( پانا)- رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت در بیش از ۱۰ هزار روستا در بخش‌های آبرسانی، احداث راه و جاده طرح‌های محرومیت‌زدایی اجرا شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۳۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
محرومیت‌زدایی در ۱۰ هزار روستای کشور از سوی بسیج سازندگی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه، سرتیپ دوم پاسدار محمد زهرایی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ هزار طرح با کمک نهادهای مختلف با حدود هزار میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است، افزود: ۱۱۲ هزار فرصت شغلی نیز سال گذشته از طرح‌های بسیج سازندگی ایجاد شده که امسال ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را هدفگذاری کرده‌ایم.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با تاکید بر اینکه بسیج تعیین بخش مردم سالاری دینی در کشور است اظهار کرد: سال ۱۳۷۹ بود که بسیج سازندگی در امتداد جهاد سازندگی تشکیل شد تا مأموریت محرومیت‌زدایی را در کشور انجام دهد، در حال حاضر بیش از ٨٠٠ هزار نفر در ۴٢ هزار گروه جهادی در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

زهرایی از تشکیل ۷ هزار گروه جهادی به صورت خودجوش خبر داد و عنوان کرد: گروه‌های جهادی در حوزه‌های فرهنگی، کشاورزی، عمرانی، توسعه و غیره فعال است، این گروه‌های جهادی نشان داد که کشور نیازمند نیروهای متخصص در بخش‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ٩٢ قرارگاه استانی و ٨ قرارگاه ملی داریم که فعالیت‌های کلی گروه‌ها را تبیین می‌کنند و امسال در صدد تشکیل مجامع جهادی در سطح استان‌ها هستیم.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه امسال در صدد تشکیل جبهه گروه جهادی خدمات رسان برون مرزی هستیم تا بسیج در خارج از کشور نیز خدمات جهادی انجام دهد، اضافه کرد: سامانه اطلس جهادی برای ارائه مجوزهای لازم و ساماندهی فعالیت‌های لازم در بسیج سازندگی ایجاد شده و بزرگترین بانک اطلاعاتی موجود از گروه‌های جهادی و نتایج فعالیت آنها در حوزه‌های مختلف در این سامانه وجود دارد.

زهرایی خاطرنشان کرد: انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی کوچک در مناطق مختلف جزوه دیگر اهداف دیگر سازمان است که در این راستا امسال بیش از ٣٠ هزار میلیارد تومان در قالب محرومیت‌زدایی در جلسات شورای برنامه ریزی مصوب شده که بخشی از آن به سپاه و بسیج مأموریت داده شده، اختصاص یافته است.

وی از انعقاد تفاهمنامه با وزارتخانه‌های مربوطه برای اجرای پروژه‌ها خبر داد و افزود: آبرسانی راه و مسکن روستایی و رسیدگی به مشکلات حاشیه‌نشین جزو برنامه‌های سال جاری سازمان بوده که در دستورکار قرار گرفته است.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور توجه به اقتصاد مقاومتی را نیز جزو دیگر اقدامات شاخص اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ٢۵ هزار صندوق قرض‌الحسنه در کشور داریم که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

زهرایی با تاکید بر فعالیت خدمت رسانی و مشارکت در حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، زلزله و غیره ادامه داد: نهضت کمک مومنانه و توزیع اقلام معیشتی و دارویی از همان اهداف فعالیت خدمت رسانی بود که اقدامات ارزشمندی در سال گذشته انجام گرفت.

وی گفت: در بیش از ۱۰ هزار روستا در بخش‌های آبرسانی، احداث راه و جاده طرح‌های محرومیت زدایی اجرا شده است، افزود: همچنین در سطح شهرها نیز ۱۱۰۰ محله حاشیه نشین از خدمات بسیج سازندگی بهره مند شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار