سریال «صبح آخرین روز» با حضور خانواده شهید شهریاری رونمایی شد

تهران (پانا) - سریال «صبح آخرین روز» عصر امروز (۲۰ اردیبهشت‌ماه) با حضور خانواده شهید دکتر مجید شهریاری و عوامل تولید این سریال به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
سریال «صبح آخرین روز» با حضور خانواده شهید شهریاری رونمایی شد

در آیین رونمایی از سریال «صبح آخرین روز»، رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خرسندی از اتمام تولید موفقیت‌آمیز سریال «صبح آخرین روز»، گفت: سخت‌ترین مقوله‌ها در حوزه تولیدات نمایشی به کارهایی اختصاص دارد که مربوط به زندگی شخصیت‌های معاصر است، به همین خاطر تولید اثر در این بخش به هیچ وجه کار آسانی نیست.

سید عباس فاطمی با یادآوری اینکه خانواده بسیاری از شخصیت‌های برجسته‌ای که در خصوص زندگی آن‌ها اقدام به تولید آثار نمایشی می‌شود، زنده بوده و ناظر بر این تولیدات هستند، افزود: چنین ویژگی‌هایی باعث شده است تا تولید چنین آثاری به مراتب سخت‌تر از سایر آثار نمایشی باشد، به همین خاطر اتمام موفقیت‌آمیز سریال صبح آخرین روز را باید یک کار برجسته در این حوزه نامید.

وی با یادآوری اینکه بی‌تردید تا به امروز اثر نمایشی که بتواند به زندگی یک شخصیت برجسته نزدیک باشد، تولید نشده و یا انگشت‌شمار بوده است، تصریح کرد: بدون شک، لحظه به لحظه این سریال را باید آیینه تمام‌نما از الگوی زندگی شهید مجید شهریاری دانست که می‌تواند برای همه ما ایرانیان به عنوان یک زندگی توأم با ایمان، ایستادگی، دانش، ریشه و باور باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه عوامل تولید این سریال تلاش کردند تا روایت زندگی این شهید علمی کشور را به گونه‌ای به تصویر بکشند که مردم با تماشای آن بیشتر با شخصیت این دانشمند هسته‌ای ایران اسلامی آشنا شوند، ادامه داد: بی‌تردید آرامش و اقتداری که ایران اسلامی در برهه کنونی به دست آورده، به خاطر جان‌فشانی و ممارست دانشمندانی چون شهید شهریاری بوده است.

رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه هنرمندان سریال صبح آخرین روز تلاش کردند تا در این مجموعه سی قسمتی به گونه‌ای نقش‌آفرینی کنند که حق مطلب را در خصوص شهید مجید شهریاری ادا کرده باشند، اظهار کرد: بدون شک، چنین تولیداتی را باید در زمره تولیداتی قرار داد که یک زندگی واقعی را بیان کرده و با آثار مبتنی بر تخیل فاصله معنی‌داری دارد.

فاطمی از حمایت مسئولان استان زنجان در تولید سریال صبح آخرین روز خبر داد و با اشاره به اینکه این اثر با هزینه معقولی به عرصه تولید رسید، خاطرنشان کرد: این سریال قرار است بعد از اتمام سریال «بچه مهندس ۴» از شبکه ۲ سیما پخش شود و امیدواریم مردم با تماشای این سریال با بخش کوچکی از فرآیندی که طی شد تا ایران به جایگاه امروز در عرصه هسته‌ای دست یابد، آشنا شوند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه تولید سریال صبح آخرین روز در روز ۱۵ شهریورماه سال گذشته کلید خورد و امروز شاهد رونمایی از آن هستیم، بیان کرد: این سریال در ۴۵۰ لوکیشن، هنرمندی ۴۰۰ بازیگر نقش اصلی و فرعی و ۱۲۳۳ سکانس به تولید رسید. مهم‌تر از همه اینکه همه این کارها در شرایط سخت کرونایی انجام شد و این بسیار ارزشمند است.

سید محسن لطیفی با اشاره به اینکه امیدواریم با تولید این سریال بتوانیم گوشه‌ای از دِین خود را به شهید مجید شهریاری و سایر شهدای هسته‌ای ایران اسلامی ادا کنیم، عنوان کرد: بدون شک، یکی از اولویت‌های امروز رسانه ملی، معرفی مفاخر استانی و ملی است و بسیار خرسندیم که زنجان در این زمینه توانست با تولید اثری چون سریال صبح آخرین روز به این مهم جامه عمل بپوشاند.

بهجت قاسمی، همسر شهید دکتر مجید شهریاری نیز در این مراسم بر تداوم تولید چنین آثاری در کشور تاکید کرد و گفت: این نوع تولیدات می‌تواند فضای فرهنگی کشور را پررنگ‌تر کند و معتقدیم باید به تولیداتی که بازگوکننده و نشردهنده فرهنگ ایران اسلامی است، بیش از پیش بها داده شود، به همین خاطر موثرترین و قدرت‌مندترین ابزار برای معرفی این فرهنگ به مردم، ابزار هنر است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از پوستر سریال صبح آخرین روز که به زندگی شهید دکتر مجید شهریاری می‌پردازد، با حضور مادر و برادر این شهید رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار