مدیرکل آموزش و پررش آذربایجان غربی:

سازمان دانش آموزی میدان عمل فعالیت ها و برنامه های تربیتی و اجتماعی است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، تربیت و شکل دهی به شخصیت اجتماعی و اخلاقی دانش آموزان را مهمترین هدف سازمان دانش آموزی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی میدان عمل فعالیت ها و برنامه های تربیتی و اجتماعی است

آیین گرامیداشت مقام شامخ معلم و سالروز تأسیس سازمان دانش آموزی صبح امروز در محل سالن سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

«مهین منافی» مدیر کل آموزش و پرورش استان در این مراسم با بیان اینکه سازمان دانش آموزی یک بازوی قوی برای نظام تعلیم و تربیت است؛ اظهار کرد: پرورش مقدم بر آموزش است و نقش هدایت گری معلم در همین راستاست.

وی عملیاتی کردن امور تربیتی در قالب اردوها و کارهای فرهنگی را امری کلیدی دانست و افزود: ارتباط صمیمی بین ارکان آموزش و پرورش اعم از مدیران و معلمان با دانش آموزان یک ضرورت است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: شعار سازمان دانش آموزی شامل همفکری، همدلی و همکاری باید بصورت عملی در جامعه تحقق یابد.

منافی اضافه کرد: شان معلم بسیار والا ست چراکه خداوند خود را معلم معرفی می کند بنابراین معلمان باید توجه کنند که رفتار آنها الگوی دانش آموزان است.

این مقام مسئول تربیت شخصیت اجتماعی و اخلاقی دانش آموزان را مهمترین هدف سازمان دانش آموزی عنوان کرد و افزود: برای پیشگیری از نفوذ فرهنگ غربی، ترویج زیبایی های فرهنگ غنی بومی در بین دانش آموزان از رسالتهای سازمان دانش آموزی است.

منافی خاطر نشان کرد: مربیان تربیتی باید آگاهی دهی در خصوص فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی و هویت دهی به دانش آموزان را در دستور کار قرار دهند.

«قدرت اله قاسمی» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز گفت: سالم سازی هویت دانش آموز در خانواده و مدرسه، منجر به مقاومت در برابر رفتارهای هنجار شکن خواهد بود.

وی بیان کرد: تشکلهای دانش آموزی اردوگاههای تربیتی هستند تا ارزشهای انسانی و اجتماعی را در دانش آموزان نمایان کنند.

قاسمی بیان کرد: سازمان دانش آموزی با شعار همفکری، همدلی و همکاری در راستای آماده سازی دانش آموزان برای ورود به جامعه تلاش می کند.

وی با بیان اینکه توجه، تایید و تقدیر سه شاخص مهم در جریان امور تربیتی است؛ افزود: متولیان تعلیم و تربیت باید باور داشته باشند که فعالیتهای تربیتی در تشکلهای دانش آموزی، عین آموزش است.

در پایان این مراسم از مسئولان، مربیان و دانش آموزان پیشتاز سازمان دانش آموزی استان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار