گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی

گلستان(پانا)-سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران نهادی عمومی و غیردولتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش است که در قالب تربیت اجتماعی مکمل تربیت عمومی بوده و در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۸ فعالیت‌های خود را با شعار «همدلی، همفکری، همکاری» شروع نمود و دانش‌آموزان پسر و دختر را در سه دوره تحصیلی و از پایه اول ابتدایی تا پایه دوازدهم (۱۲ سال تحصیلی) تحت پوشش قرار می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی

مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی در اداره کل استان گلستان به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان،معاونت پرورشی و مسئولین به منظور تجلیل از دانش آموزان و مربیان برتر استان به صورت ویدیو کنفراس برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ضمن تبریک هفته معلم و تبریک سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی بیان کرد: کشور ایران کشوری است که در مقایسه با کشورهای دیگر در رابطه با مسائل تربیتی در بخش مجازی و ورود به فضای مجازی توانمندی زیادی داردو این یک نسخه منحصر به فرد در جهان است. سازمان دانش آموزی باید با توجه به ماموریت‌های خاصی که دارد دانش آموزان را در این عرصه همراهی و راهنمایی کند.فعالیت هایی که دانش آموزان ما در شبکه شاد و فضای مجازی انجام میدهند و من برخی از آن هارا مشاهده میکنم، واقعا فعالیت های بزرگی است که پیگیری کردن آن فضای خوبی را برای آینده کشوربوجود خواهد آورد.به هر حال باید به این فکر باشیم که بر اساس یک ساختار و یک چارچوب جدید اگر کرونا تمام شد به چه صورت بایداز این فرصت استفاده کنیم.

امیدوارم هرچه زودتر توسط خود شما،یعنی کسانی که در فضای سازمان قرار دارید کمک کنید که بتوانیم این دوره را به خوبی پشت سربگذاریم.

در ادامه سید خلیل حسینی معاون پرورشی فرهنگی اداره کل گفت:سازمان دانش‌آموزی ثمره و سرمایه ارزشمند انقلاب اسلامی و بازوی توانمند نظام تعلیم و تربیت در مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانش‌آموزان به منظور حضور موثر در فعالیت‌های اجتماعی است.

وی سازمان دانش‌آموزی را نهاد تربیت‌محور و اجتماع‌محور معرفی کرد و گفت: سازمان دانش‌آموزی نهاد عمومی و وابسته به وزارت آموزش و پرورش است که در قالب تربیت اجتماعی مکمل تربیت عمومی است و در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۸ فعالیت‌های خود را رسما شروع کرد. در این سازمان هویت اصلی یک انسان منعطف در فضای فکری جامعه امروزی ترسیم می‌شود؛ انسانی که صبر و نظم را می‌آموزد.

حسینی ضمن تشکر از کارشناسان سازمان دانش‌آموزی، مدیران مدارس، مدرسان و مربیان، اعضا و مربیان مجامع، مجلس دانش‌آموزی، خبرنگاران دانش‌آموز پانا و پیشکسوتان سازمان اضافه کرد: سازمان دانش‌آموزی می‌تواند در تحقق اهداف تربیتی وکادرسازی‌های مدیریتی بالاترین نقش را در تعلیم و تربیت ایفا کند.

بنی عقیلی معاون آموزش ابتدایی استان بیان کرد:شورای دانش آموزی یک شورای خردورز و اندیشه ورز است. دانش‌آموزان اصلی ترین عنصر آموزش و پرورش و اصلی‌ترین جزء نظام تربیت را تشکیل میدهند،دانش‌آموزان ما که مهمترین خروجی آموزش و پرورش هستند ازتفکرات بسیار ارزشمندی برخوردار هستند و باید به آنها توجه بیشتری شود. امیدوارم به لحاظ کیفیت هر قدر که جلوتر می‌رویم این نشست با کیفیت‌تر خردمندانه تر و باانگیزه‌های بیشتری باشد و بدانید که ما کنار شما خواهیم بود.

در انتهای این نشست از مربیان و دانش آموزان برتر استان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار