مشارکت و هم افزایی مهمترین رکن در ارائه خدمات مومنانه در مراکز نیکوکاری است

مشهد (پانا)- معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه چهار مشهد، بسط و گسترش فرهنگ نوع دوستی، انفاق و انسجام خدمات در ارائه به دانش آموزان نیازمند را از مهمترین علل بنیادی تاسیس مرکزجامع نیکوکاری شهید قاسم سلیمانی در آموزش و پرورش این ناحیه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت و هم افزایی مهمترین رکن در ارائه خدمات مومنانه در مراکز نیکوکاری است

حمیدرضا داودنژاد، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه۴مشهد در گفت و گو با پانا، ضمن اظهار خرسندی از آغاز به کار مرکز نیکوکاری شهید قاسم سلیمانی همزمان با شروع ماه ضیافت خداوند، گفت: بسط فرهنگ خدمت رسانی با همکاری فرهنگیان و دانش آموزان، انسجام و تمرکز انجام امور خیریه با محوریت اداره آموزش و پرورش، شناسایی خانواده های غیربرخوردار و اولویت بندی جهت تامین نیاز آنها، ارتقای فرهنگ نوع دوستی و انفاق همراه با تثبیت سایر صفات پسندیده که همزمان در ماه مبارک رمضان انجام می شود و استفاده از تعاملات بین بخشی در فعالیت های انسان دوستانه و پسندیده اجتماعی از اهداف تاسیس این مرکز است.

وی ادامه داد: مرکز جامع نیکوکاری شهید سلیمانی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با همت آموزش و پرورش ناحیه ۴مشهد و همکاری کمیته امدادامام خمینی (ره) مقدمات راه اندازی آن آغاز شد.

دادوود نژاد گفت: طی برگزاری چندین جلسه با حضور مسئولین آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) ، بسیج فرهنگیان و خیرین فعال منطقه، مصوبات راه اندازی و تاسیس آن تعیین و در دستور کار قرار گرفت. سرانجام پس از طی مراحل اداری، صدور کد تاسیس و تعیین محل مرکز ،این موسسه در ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰مقارن با میلاد امام حسن مجتبی و روز اکرام و با حضور معاونت پرورشی و تربیت بدنی و معاونت توسعه و پشتیبانی و جمعی از مسئولین کمیته امداد منطقه هفت مشهد ، خدمات خیرخواهانه و مردمی خود را رسما آغاز کرد.

وی گفت: با وجود اینکه کمکهای مومنانه همکاران درسطح ناحیه چهار همیشه و هر زمان به خانواده و دانش آموزان کم برخوردار این منطقه وجود داشته است، اما تاسیس این مرکز تنها این خدمات را به نحو مطلوبی در ناحیه منسجم می کند.

داوودنژاد در ادامه ضمن تشکر ویژه از کلیه واحدهای حمایت کننده از جمله بسیج، کمیته امداد و مدیران واحدهای آموزشی که همیشه در راه پیشبرد اهداف درازمدت و خدمات شایسته همراه هستند، به گوشه ای از خدمات شایسته این مدارس و بسیج و خیران در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: مشارکت و هم افزایی مهمترین رکن در ارائه مطلوب خدمات مومنانه در مراکز نیکوکاری است.

وی خاطرنشان کرد: توزیع بالای ۳۰۰۰ غذای گرم در چندین مرحله توسط مدارس و بسیج، توزیع چند صد بسته معیشتی خانوار، تهیه چند صد تبلت و موبایل آموزشی، تهیه و تامین مخارج درمان و کمکهای متنوع دیگر که به تناسب نیاز منطقه و خانواده به مرحله انجام رسیده است از جمله خدماتی است که به مددجویان ارائه شده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه چهار مشهد در پایان از کلیه فرهنگیان که می توانند در شناسایی دانش آموزان و خانواده های نیازمند آنها و نیز برقراری تعاملات سازنده با ارگان ها یاریگران مجموعه باشند، دعوت به همکاری کرد و خواستار تداوم این حرکت انسانی در همه ایام سال شد.

مهنوش قربانپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار