اورژانس آذربایجان‌شرقی سال گذشته بیش از ۱۰۳ هزار ماموریت انجام داد

تبریز( پانا )- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت سال گذشته ۱۰۳ هزار و ۱۳ ماموریت تصادفی و غیرتصادفی از سوی کارشناسان اورژانس ۱۱۵ استان انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
اورژانس آذربایجان‌شرقی سال گذشته بیش از ۱۰۳ هزار ماموریت انجام داد

فرزاد رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۸۵ هزار و ۵۴۳ مورد ماموریت غیرتصادفی و ۱۷ هزار و ۴۷۰ مورد نیز ماموریت تصادفی بود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۰۱ هزار و ۵۶۲ مورد تماس تلفنی با مرکز اورژانس گرفته شده، ادامه داد: از مجموع ماموریت های غیرتصادفی ۵۹ هزار و ۲۸۶ مورد در تبریز و ۲۶ هزار و ۲۵۷ ماموریت در سایر شهرستان ها انجام یافت.

رحمانی اظهار کرد: کارشناسان اورژانس از مجموع ماموریت های تصادفی نیز ۸ هزار و ۵۰۹ ماموریت را در تبریز و ۸ هزار و ۹۶۱ ماموریت را در سایر شهرستان ها انجام دادند.

وی گفت:در ماموریت های انجام شده ۱۶ هزار و ۲۰۳ نفر از مصدومان تصادفی به مراکز درمانی منتقل و ۲ هزار و ۴۳۹ نفر نیز در محل به صورت سرپایی درمان شدند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: در این مدت چهار هزار و ۵۷۶ مورد ماموریت قلبی، ۸۸۰ مورد بیماری مغزی، چهار هزار و ۴۲ مورد مشکلات تنفسی، ۸۶۷ مورد ماموریت مربوط به مسمومیت با مونوکسید کربن، ۲ هزار و ۸۷۴ مورد حوادث ویژه و ۲۳ مورد احیای موفق توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ انجام شده است.

وی افزود: کارشناسان اورژانس در سال گذشته به ۸۴ هزار و ۳۰۸ مورد ماموریت شهری، ۱۸ هزار و ۷۰۵ مورد ماموریت جاده ای اعزام شدند و ۳۰ مورد ماموریت توسط اورژانس هوایی و ۲ هزار و ۴۳ ماموریت توسط اورژانس موتوری انجام یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار