افشین فرزام در گفت‌وگو با پانا:

قایقرانی ایران در انتخابی المپیک بهترین عملکرد را داشت؛ مجبور به انتخاب بین نصیری و ملایی هستیم

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی قایقرانی ایران عملکرد شاگردانش را در انتخابی المپیک قابل قبول دانست.

کد مطلب: ۱۱۸۳۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
قایقرانی ایران در انتخابی المپیک بهترین عملکرد را داشت؛ مجبور به انتخاب بین نصیری و ملایی هستیم

افشین فرزام در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره عملکرد تیم ملی روئینگ در مسابقات گزینشی المپیک و کسب یک سهمیه المپیک گفت: « شرایط این دوره از مسابقات گزینشی المپیک با دوره‌های گذشته بسیار متفاوت بود، قطعا اگر همین نتیجه در دوره قبل بود ما سه سهمیه کسب می‌کردیم چرا که هر سه نماینده ایران روی سکو رفتند، در دو ماده انفرادی و یک ماده دو نفره صاحب سکو شدیم و این بهترین نتیجه بود، اما متاسفانه با توجه به قوانین جدید در صورتی دو سهمیه به روئینگ تعلق می‌گرفت که در هر دو ماده زن و مرد به مدال طلا می‌رسیدیم که متاسفانه ژاپنی‌ها مدال‌های طلا را کسب کردند و ما در جایگاه دوم قرار گرفتیم. »

وی در مورد نحو انتخاب روئینگ‌بازان المپیکی اظهار کرد: « با توجه به قوانین جدید، هر کشور تنها می‌تواند یک قایق که بهترین نتیجه را کسب کرده به المپیک اعزام کند بنابراین باید از بین بهمن نصیری و نازنین ملایی یک نفر را انتخاب کنیم. عملکرد هر دو این ملی‌پوشان قابل قبول بود، ملایی برای نخستین بار در سنگین وزن شرکت می‌کرد و همه می‌دانند مسابقات سنگین‌وزن چقدر سخت و دشوار است و خدا را شکر ملایی از پس آن برآمد و حریفان را شکست داد. »

سرمربی تیم روئینگ در مورد نحو انتخاب ملی‌پوش اعزامی عنوان کرد: « با اعضای کمیته فنی جلسه برگزار خواهد شد و نتایج و عملکرد ملی‌پوشان بررسی می‌شود، امیدوارم در نهایت هر کدام که به المپیک اعزام می‌شوند بتوانند نتایج قابل قبولی کسب کنند. انتخاب بین ملایی و نصیری کار خیلی سختی است چرا که هر دو از ملی‌پوشان حرفه‌ای و کاربلد هستند. در مسابقات ژاپن ملی‌پوشان همه تلاش خودشان را کردند و خدا را شکر نتیجه آن را هم دیدند، البته ژاپنی‌ها در این مسابقات پیشتاز بودند، آن‌ها به دلیل میزبانی که در المپیک در اختیار دارند از ۵ سال پیش برنامه‌ریزی کردند، روئینگ‌بازانی که در این مسابقات حضور داشتند را تاکنون ندیده بودیم و هیچ خبری از تیم ژاپن نداشتیم، البته بقیه حریفان را آنالیز کرده بودیم و توانستیم از پس آن‌ها هم بربیایم اما در مورد ژاپنی‌ها اطلاعات زیادی نداشتیم و آنها از دستمان در رفتند و به مدال طلا رسیدند. »

فرزام در پاسخ به این سوال که تیم ملی روئینگ چه برنامه‌ای پس از کسب سهمیه پیش‌رو دارد، اظهار کرد: « مسابقات کاپ جهانی به میزبانی ایتالیا یک ماه دیگر برگزار می‌شود و اگر شرایط فراهم شود قصد اعزام به این مسابقات را داریم، تا ورزشکار اعزامی به المپیک پس از رسیدن به آمادگی در این رقابت‌ها در توکیو حضور مقتدرانه‌ای داشته باشد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار