معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش:
«نهضت نصیب آموزشی یکسان» گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی است
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمام کودکان حق دارند از امکانات آموزشی مناسب بهرهمند شوند گفت «نهضت نصیب آموزشی یکسان» گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی است.
به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و به نقل از اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، رضوان حکیم زاده در وبینار تخصصی نهضت نصیب آموزشی یکسان که صبح امروز با حضور مدیران کل استانهای مازندران و سیستان و بلوچستان و تیم معاونت آموزش ابتدایی این دو استان برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: باید شرایطی ایجاد شود تا بین یادگیری در مناطق دوردست و پایتخت نشین تفاوتی وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به عوامل تأثیرگذار در شکل کلان بر یادگیری دانشآموزان افزود: باید انرژی خود را صرف عواملی کنیم که شرایط تغییر و بهبود را داشته باشند.از جمله نقش معلم، جو مدرسه و ایجاد انتظارات بالا برای یادگیری که در این امر بسیار موثر هستند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نهضت نصیب آموزشی یکسان را گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی برشمرده و تصریح کرد: برای اجرای این برنامه ۴۹۹ شهرستان و منطقه را بر اساس ۷ شاخص توسعهیافتگی مورد بررسی و شناسایی قرار دادیم تا برنامهریزیها براساس شناخت در واحدهای خرد انجام شود.
حکیم زاده یکی از ویژگیهای مثبت این نهضت را مشارکتی بودن آن دانسته و اظهار کرد: در این برنامه از تجارب و کمک اختصاصی همکاران استفاده میکنیم.در اجرای این طرح نبایداز مشارکت خانواده ها غافل شد و نگرش خانواده ها را نیز باید نسبت به مقوله یادگیری تغییر دهیم.
وی مسیر بهبود شرایط در بستر بنیانهای آموزش و پرورش را بناکردن برنامههای اساسی در حوزه ابتدایی خوانده و تأکید کرد: مناطق و شهرستانها در اجرای این طرح باید بر اساس شاخصهای عملکردی شناسایی شوند.در این طرح درنظر داریم تا دانشآموزان بهتر از قبل عمل کنند و بیشتر از گذشته یاد بگیرند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در ارتقای شاخصهای یادگیری، داشتن فرهنگ و انتظار بالای آموزشی بیشتر از برخورداری و ثروت تأثیرگذار است.اگر ارتقای کیفیت آموزشی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و مشارکتهای برون سازمانی را جذب کنیم و از طرفی در مدرسه بتوانیم دیدگاه خانواده ها را تغییر دهیم، میتوانیم به ایجاد شرایط یکسان یادگیری برای همه مناطق امیدوار باشیم.
ارسال دیدگاه