مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ :

معلمان از تاثیرگذارترین افراد در زندگی افراد هستند

تهران(پانا) - معلمان با الهام بخشیدن به دانش‌آموزان خود، چشم اندازی را، برای آنچه می‌خواهند در آینده شکل بگیرد ترسیم و تنظیم می‌کنند و معلمان با بذرهایی که امروز می‌کارند آینده را شکل می‌دهند.

کد مطلب: ۱۱۸۳۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
معلمان از تاثیرگذارترین افراد در زندگی افراد هستند

سعید شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ در مراسم بزرگداشت هفته معلم ضمن خیر مقدم به مدعوین و سلام و درود به روح ملکوتی حضرت امام و شهدای والا مقام، آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری و آرزوی توفیق روز افزون برای خادمین راستین به انقلاب و مردم گفت: درود می‌فرستیم به استاد و معلم شهید مرتضی مطهری و تمامی کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت نقش آفرینی کردند، خاصه همکاران آسمانی بیماری کرونا و همچنین طلب عافیت و شفا می‌کنیم برای همکاران گرامی که در بیمارستان و منازل بستری هستند.

وی در ادامه گفت: گرامی می‌داریم هفته نکوداشت مقام معلم را و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و التماس دعا در روزهای باقی مانده از ماه مبارک رمضان؛ مقام معظم رهبری فرمودند: «معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند. آنها باید ضمن استفاده از ظرفیت عظیم آموزش و پرورش، برای خنثی کردن این تهاجم بزرگ نیز جهادگونه تلاش کنند تا ریزش‌ها به صفر نزدیک شود و رویش‌ها در بالاترین سطح قرار گیرد.»

شهریاری افزود: یکی از تاثیرگذارترین افراد در زندگی انسانها معلمان هستند. معلمانی که فقط نقش انتقال دهنده اطلاعات و دانش را ندارند، بلکه کمک می‌کنند تا افراد در زندگی شخصی نیز رشد کنند، معلمان موقعیت منحصر به فردی دارند، زیرا آینده را در دست دارند؛ آنها می‌توانند ارزشها و نگرشهای نسل آینده را شکل دهند، معلمان با الهام بخشیدن به دانش‌آموزان خود، چشم اندازی را، برای آنچه می‌خواهند در آینده شکل بگیرد ترسیم و تنظیم می‌کنند. معلمان با بذرهایی که امروز می‌کارند آینده را شکل می‌دهند.

وی سپس عنوان کرد: عوامل متعددی در چگونه دیدن دنیا توسط کودکان وجود دارد (خانواده، نوع فرهنگ ...) اما به عنوان معلم این وظیفه ماست تا ذهن آنها را باز و کمک کنیم تا فراتر از آنچه می‌دانند را از زوایای بهتری نگاه کنند؛ نقش ما حفظ وضع موجود نیست، بلکه توسعه فکری و رشد جامعه است، اگر شغل معلمی صرفا انتقال اطلاعات به دانش‌آموزان بود قطعا فناوری جایگزین ما شده بود، معلمان در شکل دهی فرآیند یادگیری و نحوه بکارگیری معلومات نقش اساسی دارند؛ اینکه معلمان ستون فقرات جامعه هستند جمله دقیق و به جایی است و نشان دهنده این است که نقش معلم محدود به کلاس نیست و در کل جامعه تاثیرگذار است. همان طور که وزیر عنوان کرد«حکومت نیز مهمترین مأموریتش را به معلمان واگذر کرده است، چه مأموریتی بالاتر از «پرورش افراد و ساختن آینده جامعه» است؟ انسان بنیان همه تحولات است و هر تحولی در هر بخشی، با محوریت نیروی انسانی محقق می‌شود، بنابراین سر رشته همه تغییرات در دست معلمان است و قطعاٌ نقش معلمان پیش نیاز همه موفقیت‌های جامعه است و هرجا موفقیتی حاصل می‌شود معلم خلاق و سازنده آن است، بنابراین جایگاه معلمان بسیار رفیع و بالاست. اگر چه نقش معلمی تنها نقش مهم اجتماعی نیست، اما بی‌تردید، بی‌بدیل‌ترین نقشی است که تقریبا همه نقش‌های دیگر شغلی امروز را مستقیم و غیرمستقیم متاثر می‌سازد و تمامی نقش‌های امروز به نوعی وامدار نقش معلمان است.

شهریاری در ادامه بیان کرد: رشد سریع تکنولوژی و انتشار ویروس کرونا ضرورت تقویت و توسعه صلاحیت‌های و شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای معلمان را در حوزه‌های نگرش، دانش، مهارت، توانایی ... روز به روز بیشتر نمایان ساخت و هیچ کس نمی‌تواند بگوید مدارس آینده چگونه مدارسی خواهند بود، اما بدون تردید نیازمند مدیران و معلمانی است که به قدر کافی توسعه یافته باشند و خود را با انتظارات آینده آماده کرده باشند، معلمان امروز و آینده می‌بایست با معلمان دهه‌های پیشین متفاوت و متمایز باشند.
وی در پایان افزود: این مراسم به پاس ادای احترام به مقام شامخ معلمان به صورت نمادین و با رعایت کامل تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. ضمن قدردانی از تمامی همکارانی که برای برگزاری این مراسم زحمت کشیدند، بنده به نوبه خودم در برابر تمام ایثار و از خودگذشتگی و تلاش و کوشش‌های بی‌وقفه‌ای که کشیده‌اید سر تعظیم فرود می‌آورم و برایتان بهترینها را آرزومندم و حسن ختام مطالبم شعری از استاد شهریار را تقدیم می‌کنم:
می توان در سایه آموختن
گنج عشق جاودان اندوختن
اول از استاد، یاد آموختیم
پس، سویدای سواد آموختیم
از پدر گر قالب تن یافتیم
از معـلم جان روشن یافتیم
ای معلم چون کنم توصیف تو
چون خدا مشکل توان تعریف تو
ای تو کشتی نجات روح ما
ای به طوفان جهالت نوح ما
یک پدر بخشنده آب و گل است
یک پدر روشنگر جان و دل است
لیک اگر پرسی کدامین برترین
آنکه دین آموزد و علم یقین

در ادامه خواجه زاد معاون پژوهش و برنامه ریزی منطقه طی گزارشی از عملکرد معلمان منطقه ۱۵، بیان کرد: با توجه به تلاقی مراسم احیا و شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام با هفته معلم و از طرفی وضعیت خطرناک بیماری کرونا، با هماهنگی های به عمل آمده شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه برای تجلیل از مقام معلم در نظر گرفته شد.

وی افزود: با همت طاهری معاون پشتیبانی و اداری منطقه، کانالی در شبکه شاد برای همکاران سطح منطقه ایجاد شد که اطلاع رسانی ها و جلسات و مراسم ها و ... به صورت آنلاین و یا در اسرع وقت به سمع و نظر همکاران برسد.
سپس خواجه زاد گفت: از ۱۹۲۷ نفر شرکت کننده در برنامه «جلوه های ویژه معلمی» ۵۳ نفر به شرح ذیل حائض رتبه شدند؛ ۱نفر رتبه برتر کشوری، ۸نفر رتبه برتر استانی، ۴۴نفر رتبه برتر منطقه را کسب کردند که منطقه ۱۵ از این حیث در تهران به صورت کلی رتبه اول را دریافت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار