خاطره یک مربی فرهنگی از کار بنایی شاگردان شهیدش

تهران (پانا) - قسمت بیست و چهارم جشن رمضان ۱۴۰۰ با حضور یک قهرمان مردمی و رونمایی از یک قطعه موسیقی روانه آنتن شد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
خاطره یک مربی فرهنگی از کار بنایی شاگردان شهیدش

به گزارش روابط عمومی برنامه جشن رمضان، در بیست و چهارمین قسمت از این ویژه برنامه تلویزیونی، موضوع تربیت نوجوانان در مساجد مورد بررسی قرار گرفت.
این برنامه قصد دارد که همانند هرسال جشن رمضانی باشکوه در فضای استودیویی برگزار و امید، شادی بخشی و شادی آفرینی را در جامعه منتقل کند. از این رو هرشب مهمان های متفاوتی از اقصی نقاط ایران دارد که قصه های جذاب و شنیدنی دارند.
در قسمت بیست و چهارم برنامه جشن رمضان، زینب پورابراهیم و بابک افرا میزبان خدایار بهرامی مربی مسجدی بودند.
بهرامی درباره فعالیت های خود گفت: تربیت مردم و ترویج فرهنگ دینی در جامعه وظیفه مساجد است. رسالت یک مربی مسجد، تاثیرگذاری دینی و فرهنگی است. مساجد به مربیان فرهیخته و آشنا به موازین دینی نیاز دارند. کار ما مربیان مسجدی بر روی نسل نوجوان است، نسلی که تاثیرپذیری آنها بسیار زیاد است.
وی افزود: به فرموده حضرت علی(ع)، قلب انسان در کودکی و نوجوانی آماده پذیرش بذر است. اگر یک باغبان فرهیخته از این بذر مراقبت کند انسان شایسته تحویل جامعه میدهد، اگر هم باغبان نااهل باشد نتیجه هم نامطلوب خواهد بود.
این قهرمان فرهنگی با بیان اینکه کار سخت انسان سخت کوش میخواهد اظهار کرد: نوجوان دانه را می شناسد اما دام را نه؛ بیشتر کسانی که در بزرگسالی به راه نادرست رفتند در نوجوانی راه درست نداشتند و بالعکس؛ مسجد موظف است محیط مناسب برای جذب نوجوان ها فراهم کند و این در دنیایی که سرگرمی ها زیاد هستند بسیار کار دشواری است.
وی ادامه داد: ما سه نوع فقر داریم؛ یک فقر فخر است که در مقابل خداوند است، فقر دوم اقتصادی و مالی و فقر سوم فقر شعور و درک صحیح از زندگی است. برخلاف گفته ها به نظر من فقر شعور بی دینی می آورد نه فقر مالی. در این زمانه نباید منتظر باشیم که نوجوان به مسجد بیاید، طبیب فرهنگی باید در کوچه پس کوچه های شهر مردم را به کار فرهنگی دعوت کند همانند کاری که انبیای الهی انجام می دادند.
بهرامی در پاسخ به چگونگی شکل گیری قرارگاه الغدیر گفت: ۲۳۰ پاسدار بودیم که در بخش کهنز شهریار یک خانه برای ما ساخته شد. تصمیم گرفتیم یک مکان برای فرزندانمان داشته باشیم از این رو یک پایگاه ایجاد و در شب میلاد حضرت علی(ع) به پیشنهاد یکی از پدران شهدا نام آن را الغدیر گذاشتیم. در آن پایگاه نوجوان ها را جذب می کردیم، شهید مصطفی صدری زاده که شاگرد ما بود از کار خوشش آمد، یک روز ۲۰ کودک ۸، ۹ ساله به پایگاه آورد، من یک اتاقک کوچک به او دادم و بعد از مدتی کار نوجوان ها را به عهده گرفت.
وی افزود: تا جایی پیش رفتیم که یک روحانی ۱۰۰۰ متر زمین را وقف کار ما کرد، کنار این زمین یک پادگان در حال تخریب بود که ما گفتیم آجرها را دور نریزند، شهید سجاد عفتی و جانباز امیرحسین حاج نصیری بعد از افطار می آمدند و همراه خانواده ها سیمان آجرها را پاک و کار بنایی مسجد امیرالمومنین (ع) را انجام می دادند.

این مربی در پایان تاکید کرد: نوجوانی فصل پیوند انسان است، انسان در این دوران زود علاقه مند و وابسته می شود. باید کاری کنیم که نوجوان ها پیش ما بمانند.
در ادامه حمید خزاعی برای نخستین بار قطعه " بی تو " را به طور رسمی اجرا کرد.
وی درباره آلبوم شهر مناجات توضیح داد: این آلبوم به همت مرکز موسیقی حوزه هنری و با حضور ۱۰ خواننده از نسل های مختلف تولید شد. من هم قطعه ربنای نورها را خواندم.
گفتنی است جشن رمضان ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شب های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار