رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

خانواده‌ها نگران امتحانات حضوری نباشند

بیرجند(پانا) ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد اولویت دو وزارتخانه بهداشت و آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات حضوری، سلامت دانش آموزان است و والدین نگران این موضوع نباشند.

کد مطلب: ۱۱۸۳۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌ها نگران امتحانات حضوری نباشند

محمددهقانی فیروز آبادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام این خبر، گفت: تصمیم نهایی مبنی بر نحوه برگزاری امتحانات در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، حتما با در نظر گرفتن سلامت دانش آموزان و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گرفته می‌شود.
او افزود: با توجه به این که آزمون‌های زیادی از جمله کنکور در زمان شیوع کرونا به بهترین نحو و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شده، در خصوص برگزاری امتحانات نوبت دوم هم به صورت حضوری جای نگرانی برای والدین و همچنین دانش آموزان وجود ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تجمعاتی که با هدف اعتراض به برگزاری حضوری امتحانات انجام می‌شود، بیشتر جای نگرانی دارد که می‌تواند عامل انتقال عفونت و ویروس کرونا باشد.
دهقانی فیروز آبادی ادامه داد: این تجمعات، خیلی خطرناک‌تر از آزمونی است که قرار است با رعایت نکاتی مانند فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود، اما در نهایت تصمیم درباره نحوه برگزاری امتحانات در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گرفته خواهد شد.
بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، امتحانات نهمی‌ها و دوازدهمی‌ها به علت تأثیر نتایج آن‌ها در سرنوشت تحصیلی دانش‌آموزان، مطابق ضوابط و شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز اعلام کرده دانش‌آموزان با فاصله دو متر از هم، آن هم در فضایی مناسب و با تهویه کافی، در امتحان حاضر می‌شوند.
همچنین حوزه‌ها پس از هر امتحان گندزدایی و ضد عفونی‌کننده دست در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و برای اطمینان، تعداد کافی ماسک نیز پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار