همگام با هفته معلم

روایت یک مدیر مدرسه از ساخت منزل تا دستگیری از خانواده‌های بی‌بضاعت

تهران (پانا) - نیکنام، مدیر مدرسه نرگس منطقه یک تهران است؛ او علاوه بر کارهای جهادی که در این مدرسه با کمک دانش‌آموزان و اولیای آنان انجام می‌دهد، این بار ساخت منزل و دستگیری از خانواده‌های بی بضاعت سیستان و بلوچستان را در کارنامه خود ثبت کرده است.

کد مطلب: ۱۱۸۳۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
روایت یک مدیر مدرسه از ساخت منزل تا دستگیری از خانواده‌های بی‌بضاعت

فخری الزمان نیک نام مدیری جوان با فکری پویاست که با جذب کمک‌های مردمی افتخار یاری رساندن به نیازمندان چه در پایتخت و چه در منطقه سیستان و بلوچستان را دارد.

فخرالزمان نیکنام در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «شکرگزار خدای بزرگ هستم که من را در این راه قرار داده است که ضمن انجام امور محوله در حیطه شغلی به جذب مشارکت‌های مردمی و افرادی که سودای امور خداپسندانه دارند بپردازم.»

وی افزود: «از آنجایی که لطف الهی شامل حالم شده و معتمد اولیای دانش‌آموزان و همکارانم هستم لذا هر وقت که پول یا هدیه ای تحویل این مدیریت می‌شود، سعی می‌کنم که این امانت را به اهلش بسپارم. به عنوان مثال یکی از اولیای دانش‌آموزان سکه بهار آزادی را تحویل اینجانب داد که با فروش آن قسمتی از نیازهای افراد بی بضاعت را تامین کنم.»

نیکنام ادامه داد: «از آنجا که طی یکی از ماموریت‌ها به منطقه محروم سیستان و بلوچستان رفته و از نزدیک آلام مردم این خطه را درک کرده ام لذا بر آن شدم که با فروش این سکه و خرید بسته‌های مواد غذایی و توزیع بین نیازمندان محل این ماموریت را به انجام برسانم. پس از مشورت با خانم مهری زوری و همسر محترمشان هر دو از فرهنگیان عزیز منطقه هستند، بر آن شدیم که بسته‌های مواد غذایی تهیه و بین افراد بی بضاعت توزیع شود.»

وی اضافه کرد ایشان ضمن تقسیم اقلام مواد غذایی با بانویی سالخورده مواجه می‌شوند که در آلونکی بدون در زندگی می‌گذراند که محل تردد خزندگان از جمله مارها است. لذا پس از شنیدن حرف‌های این مادر دردمند فراخوانی راه انداختم تا پول جمع آوری و خانه ای در خور وی ساخته شود که به همت خیرین و افراد دلسوز و همکاران مدرسه ام این امر به زودی انجام خواهد شد.»

این مدیر مدرسه ادامه داد: «مورد بعدی مربوط به خانواده ای است که پدر از کار افتاده است که در خانه ای بسر می‌برند که فاقد هر گونه امکانات بهداشتی است و بطوری که حشرات موذی از لابلای آجرها به خانه نفوذ و چشم بچه‌ها را گزیده و باعث عفونت شده اند. این بار نیز یکی از فرهنگیان مقیم به نام خانم لیلا غنی فرزانه و همسر محترمشان دست به کار شدند و با پولی که از تهران از طریق همان سکه فراهم شده مصالح ساختمانی تهیه تا خانه را گچ خاک و سفید کاری کنند.»

نیکنام عنوان کرد: امیدوارم که این امور خداپسندانه در اجتماع تَسری پیدا کند و همگان بدانند که ما به این شعر سعدی اعتقاد داریم که می‌فرماید:

بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چون عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوهارا نماند قرار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار