محمد نصرتی در گفت‌وگو با پانا

پرسپولیس بدون شک یک پای فینال لیگ قهرمانان آسیا است

گروه مرگ برای فولاد بود نه برای استقلال / در بازی آخر دلم برای استقلالی‌ها سوخت / شانس و اقبال برای تیمی بوجود می‌آید که تلاش کند

تهران (پانا) - سرمربی تیم پارس جنوبی جم معتقد است پرسپولیس با آمادگی که از خود در لیگ قهرمانان آسیا نشان داده است، این فصل باز هم فینالیست لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
پرسپولیس بدون شک یک پای فینال لیگ قهرمانان آسیا است

محمد نصرتی در گفت‌وگو با پانا، در مورد عملکرد نماینده‌های فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: « ابتدا به هر چهار نماینده ایران خسته نباشید و خدا قوت می‌گویم. به آنها باید تبریک گفت چون عملکرد هر چهار نماینده خوب بود. درست است که فولاد نتوانست به مرحله حذفی صعود کند ولی مخصوصاً در بازی پلی‌آف مقابل العین خیلی خوب کار کرد و به حریف 4 گل زد. در دور گروهی هم خوب کار کرد اما از انصاف و حق نگذریم، تیم‌های گروهش خیلی قوی بودند. هم السد که بدون شکست قهرمان لیگ قطر شده بود و هم النصر که تیم بسیار قدرتمندی داشت. حتی تیم الوحدات اردن هم خیلی خوب بود. برخلاف اینکه می‌گفتند گروه استقلال گروه مرگ است اما به نظرم گروه مرگ گروه فولاد بود. غیبت صالح حردانی خیلی به چشم آمد. با اینکه این بازیکن کم نام و نشان و جوان بود اما نبودش واقعاً تأثیرگذار بود. متأسفانه این بازیکن کرونا گرفت و نتوانست در ادامه تیمش را همراهی کند. »

مدافع اسبق پرسپولیس عملکرد این تیم را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بی‌نظیر توصیف و تأکید کرد: « واقعاً از بازی‌های این تیم لذت بردم، تیم با اقتدار پیش رفت. اصلاً قبول ندارم که تیم‌های هم گروهش ضعیف بودند. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و چون با اقتدار بازی‌هایش را برده و صعود کرده نباید این حرف را زد. بیرون گود نشستن و این‌طور راحت در مورد تیم‌ها قضاوت کردن، راحت است. الریان تیم قدرتمندی بود. الوحده هم تیم خیلی خوبی داشت و دیدید که توانست به عنوان تیم دوم صعود کند. گوا هم تیم سمجی بود و حتی از الریان و الوحده امتیاز گرفت. مقابل پرسپولیس به گل رسید و بلافاصله اگر در موقعیت تک به تک حامد لک عالی عکس‌العمل نشان نمی‌داد، به گل دوم می‌رسیدند و بازی گره می‌خورد. این طور نیست که بگوییم فوتبال راحت شده و فاصله‌ها افزایش پیدا کرده است. آن تیم‌ها ضعیف نشان ندادند، این پرسپولیس بود که قدرتش را به رخ آسیا کشید. »

وی با اشاره به عملکرد استقلال افزود: « این تیم هم شروع خیلی خوبی داشت و 2 بازی اول را برنده شد در بازی برگشت با الشرطه با اینکه استقلال خیلی زود به گل رسید اما از دست رفتن پنالتی خیلی به بازیکنانش فشار وارد کرد. راستش را بخواهید خیلی دلم برای استقلالی‌ها سوخت. واقعاً تحت فشار بودند و در چهره‌هایشان استرس مشهود بود. مخصوصاً وقتی توپ به محوطه جریمه‌شان می‌رسید، از ترس اینکه نکند داور خطای پنالتی به سود حریف بگیرد، خیلی استرس داشتند. حق هم داشتند چون سطح داوری‌ها آن‌طور هم بالا نبود و اشتباهاتی هم در مجموع شاهد بودیم که به ضرر استقلال انجام داده بودند. برای صعود باید این بازی را می‌بردند و یک گل اختلاف هر لحظه ممکن بود، از بین برود. الشرطه در خط حمله آن قدر قدرتمند نبود وگرنه می‌توانست از این شرایط استقلال و استرسی که داشتند سود ببرد. در نیمه دوم روز خوب استقلال نبود. در کل به آبی‌ها هم تبریک می‌گویم که از گروهشان صعود کردند.»

محمد نصرتی صعود تراکتور به دور حذفی را کاری بزرگ دانست و گفت: « این تیم با دست خالی و بدون بازیکن خارجی و باتجربه آسیایی وارد این رقابت‌ها شد. کادر فنی‌شان اولین تجربه بین‌المللی‌شان بود. اصلاً اعتقاد ندارم که شانس بدون تلاش به سراغ تیمی بیاید. شانس و اقبال هم برای تیمی به وجود می‌آید که تلاش کنند و زحمت بکشند. این تیم از بازیکنان اسم و رسم‌دار هم استفاده نکرد و بیشتر از جوان‌ترها سود برد. عملکرد محمدرضا اخباری فوق‌العاده بود و در واقع خیلی از بازی‌ها را او باعث شد تراکتور امتیاز بگیرد. »

وی در پایان تأکید کرد: « معتقدم پرسپولیس بدون شک یک پای فینال است. تیمش به درک متقابلی رسیده و قالب خوبی پیدا کرده است. بعد از حضور در 2 فینال به این باور رسیده‌اند که توان قهرمانی در آسیا را دارند. فراموش نکنید که این تیم هر 2 بار هم با دست خالی به فینال رسید. زمان برانکو با پنجره بسته و 13 بازیکن فینالیست شد. زمان گل محمدی هم 3 بازیکن اصلی‌شان در فینال نبودند. قدر مسلم بدانید که خود یحیی هم تجربه‌دار شده است و اگر اتفاق خاصی نیفتد مدعی جدی قهرمانی آسیا هستند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار