آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از تلاش معلمان برای حفظ نبض آموزش تا جزئیات برگزاری امتحانات

تهران (پانا) - هفته گذشته هفته معلم بود، این هفته از وزیر آموزش و پرورش تا معاونان و مدیران کل استان‌ها پیام تبریک هفته بزرگداشت معلم را صادر کردند؛ پیام‌هایی سرشار از محبت و تقدیر از معلمانی که در دوران کرونا خود را بیش از پیش نشان دادند و اجازه ندادند مشعل آموزش را خاموش شود.

کد مطلب: ۱۱۸۲۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
از تلاش معلمان برای حفظ نبض آموزش تا جزئیات برگزاری امتحانات

در بسته خبری این هفته، در حالی که 2 روز دیگر به اتمام هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم مانده است، اخبار معلمی و تقدیر از این شغل مهم در صدر اخبار آموزش و پرورش است.

در هفته ای که گذشت با اعلام روزشمار هفته بزرگداشت معلم، تمام مراسم‌ها و جلسات وزیر آموزش و پرورش به همراه معاونان خود پیرامون «معلم» بود. این برنامه‌ها از شنبه 11 اردیبهشت ماه با دیدار رئیس جمهور با فرهنگیان آغاز شد در شنبه 8 نفر از فرهنگیان به صورت حضوری و مابقی در استانداری‌های استانی در این مراسم شرکت کردند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم با حضور ریاست جمهور و ۸ تن از معلمان منتخب به صورت حضوری و در ارتباط با معلمان منتخب استانی و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه خانه و دامان پرمهر مادران به عنوان اولین مدرسه و زمزمه‌های محبت آمیز معلمان در مدرسه به عنوان خانه دوم است اظهار کرد: دوران کودکی و نوجوانی با عمیق ترین تاثیر در طول زندگی و سهل ترین زمان برای شکل پذیری هویت و شخصیت، مهمترین فرصت برای تغذیه و رشد قابلیت‌های ممتاز انسانی است. می‌توان گفت نرم ترین امکان و راه برای ساختن آینده و نوسازی تمدن از این طریق میسر می‌شود. خانواده‌ها و معلمان، قهرمانان، راهبران و کارگردانان این میدان هستند، معلمان بزرگ هستند زیرا ماموریت بزرگی بر دوش حمل می‌کنند.

در روز یکشنبه 12 اردیبهشت ماه پخش پیام و بیانات رهبر را داشتیم همچنین اجرای برنامه سپاس معلم به صورت نمادین از سوی حاجی میرزایی در مدرسه تلویزیون ایران برگزار شد و وزیر آموزش و پرورش در این برنامه از زحمات تمام معلمانی که در مدرسه تلویزیونی به اقدامات خوب آموزشی دست زدند و اجازه ندادند آموزش تعطیل شود، تقدیر کرد.

در روز دوشنبه دیدار مجازی بین وزیر با فرهنگیان در سراسر کشور انجام شد و معلمان با حضور در ادارات کل آموزش و پرورش استان با وزیر ارتباط گرفتند. در این روز گفت‌وگوی تلفنی وزیر را با خانواده شهیدان مطهری، رجایی و باهنر همچنین چهره‌های ماندگار میز صورت گرفت.

در این هفته وزیر آموزش و پرورش و معاونان در برنامه‌های مختلف رسانه ای شرکت کردند و نیز دیدار مجازی با رئیس مجلس برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی در آیین دیدار معلمان برگزیده کشوری با «محمد باقر قالیباف» که هم زمان با روز معلم و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، همه اقشار جامعه را مدیون معلمان دانست و گفت: هرچه داریم از معلمان است؛ شخصیّت و هویّت انسان ها و جامعه در پرتو تلاش معلمان شکل می گیرد. این معلمان هستند که انسانی را تربیت می کنند که مسجد، ملائک و جانشین خداوند در زمین می شود و این ها همه از آگاهی و فهمیدن است. بنابراین معلمان، منادیان فهم و آگاهی هستند.

در کنار برنامه‌های هفته بزرگداشت معلم اخبار دیگری نیز منعکس شد که مشروح آنان را در زیر می‌خوانید:

دانش‌آموزان و مربیان برتر سازمان دانش‌آموزی تقدیر می‌شوند

اسماعیل بحری‌زاده یکی از مهم ترین برنامه‌های سازمان در ایام هفته بزرگداشت معلم را برنامه سپاس معلم عنوان کرد و گفت: در این برنامه تمام اعضای تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، دانش‌آموزان عضو خبرگزاری پانا و نمایندگان مجلس دانش‌آموزی از سراسر کشور با اجرای ویژه برنامه‌هایی از مجاهدت‌ها و خدمات آموزشی و پرورشی مدیران، معلمان و مربیان خود تقدیر می‌کنند.

بحری‌زاده عنوان کرد: همچنین به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی، همایشی کشوری به طور متمرکز و در بستر فضای مجازی طراحی و پیش بینی شده است که روز یکشنبه 19 اردیبهشت برگزار می‌شود و براساس دستورالعمل ابلاغ شده به سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور، تلاش می‌کنیم بخشی از چهره‌های برتر و موفق اعضا و مربیان سازمان را شناسایی و به عنوان الگوهای برتر فعالیت در زیست بوم جدید معرفی کنیم.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه این برنامه در بستر فضای مجازی و از طریق کانال‌های ارتباطی سازمان در شبکه شاد به طور زنده پخش خواهد شد، ادامه داد: شاخص‌هایی را برای انتخاب و معرفی مربیان، دانش‌آموزان عضو و کارشناسان برتر سازمان تدوین شده و یکی از شاخص‌های مهم ما حضور فعال، هوشمندانه و اثربخش آنها در فعالیت‌های سازمان در زیست بوم جدید است.

مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش

با توجه به مصوبه نهصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با موضوع ماده واحده اصلاح اساسنامه انجمن مرکزی اولیا و مربیان جمهوری اسلامی ایران و الزام به تدوین اساسنامه جدید برای ابلاغ و ارسال این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

در اجرای تبصره یک بند یک مصوبه ۱۷۴ جلسه شورای عالی اداری بخش کلیات و ارکان اساسنامه انجمن مرکزی اولیا و مربیان جمهوری اسلامی ایران مصوب ۴ جلسه ۴۵۱ شورای عالی آموزش و پرورش اصلاح شد.

ایران؛ میزبان مسابقات فوتسال مجازی دانش‌آموزان آسیا

حسین بابویی با بیان اینکه این موضوع در کمیته فنی بررسی شد اظهار کرد: پیشنهاد ایران برای برگزاری فوتسال مجازی در کل آسیا به تصویب رسید و میزبانی برگزاری مسابقات که پیشنهاد ایران بود، طی روزهای آینده با نامه رسمی از سوی فدراسیون آسیا ابلاغ می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌‌آموزی درباره زمان برگزاری این مسابقات بیان کرد: فدراسیون 2 زمان پیشنهادی را اعلام کرده است؛ تیر و شهریورماه زمان پیشنهادی است که باید تمام کشورها زمان پیشنهادی برگزاری خود را ارائه دهند.

زمان آغاز و اتمام امتحانات مدارس از زبان وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه تیتر امشب به مناسبت هفته معلم، به بیان دستاوردهای آموزش و پرورش در دوران کرونا پرداخت و از معلمان بابت همکاری و سخت‌کوشی بی دریغ‌شان تشکر کرد.

حاجی میرزایی در این برنامه به برگزاری آزمون پایان سال دانش‌آموزان اشاره و تصریح کرد: فقط پایه‌های نهم و دوازدهم به دلیل انجام هدایت تحصیلی و شرکت در کنکور سراسری آزمون حضوری دارند اما ممکن است با محدودیت‌های ستاد ملی کرونا مواجه باشیم در این شرایط زمان را به تاخیر می‌اندازیم و امتحان را در زمان دیگری خواهیم داشت، اکنون نیز با ستاد ملی کرونا در ارتباط هستیم و بدون نظر آن‌ها تصمیم نخواهیم داشت. تصمیم فعلی این است که آزمون‌ها در تمام دوره‌های تحصیلی بعد از عید فطر آغاز و قبل از انتخابات به پایان برسد و این شرایط تداوم دارد مگر اینکه اوضاع تغییر کند.

آموزش بیش از 5 هزار دانش‌آموز خبرنگار در گام سوم بسته تحولی خبرگزاری پانا

فرشته مرادی مدیرعامل خبرگزاری پانا از آموزش بیش از 5 هزار دانش‌آموز خبرنگار در گام سوم بسته تحولی خبرگزاری پانا خبر داد و گفت تا پایان سال 1400 حدود 60 هزار دانش‌‌آموز علاقه‌مند به حرفه خبرنگاری، آموزش می‌بینند.

جزئیات جشنواره مهارت‌های حرفه‌ای معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه در کرونا

محمد جعفری مدیر کل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: جشنواره مهارت‌های حرفه ای معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه شامل کارگاه آموزشی، روش‌های برتر تدریس و ابتکارات و خلاقیت و به عنوان یک فرایند هدفمند است که در آن معلمان درس تربیت بدنی و آموزگاران پایه در دوره آموزشی پژوهش محور مورد نیاز کلاس درس تربیت بدنی مشارکت فعال دارند و تجارت تدریس و صلاحیت‌های حرفه ای خود را ارتقا می‌دهند.

جزئیات نقل و انتقال فرهنگیان؛ ممنوعیت انتقال دائم به ۸ کلان‌شهر

در راستای عدم تمرکز، افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از نیروی انسانی مناطق آموزشی، همچنین افزایش رضایت شغلی و کمک به تأمین رفاه و آسایش نسبی فرهنگیان، از سوی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع، «شیوه نامه نقل و انتقال نیروهای رسمی، آزمایشی، پیمانی و قراردادکار معین»، شاغل در واحدهای آموزشی و متقاضی انتقال دائم و موقت برون و درون استانی سال تحصیلی 1401-1400، به ادارت کل آموزش و پرورش استان‌ها، ابلاغ شد.

بر اساس شیوه نامه مذکور، فرآیند «نقل و انتقال برون استانی سال تحصیلی 1401-1400»، در بازه زمانی 15 اردیبهشت تا 31 خرداد 1400، انجام خواهد شد. مبنای انتقال در سامانه جامع منابع انسانی (HRM) عدم نیاز مبدأ و نیاز مقصد می‌باشد. در ضمن نقل و انتقال درون استانی، بارعایت ضوابط و مقررات مربوط، در بازه زمانی 11 اردیبهشت تا 15 خرداد1400 به اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها تفویض می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار