معلمی که به عشق زبان قرآن عربی تدریس می کند

تهران (پانا) - نوزدهمین قسمت از جشن رمضان ۱۴۰۰، در حال و هوای روز معلم از شبکه پنج سیما پخش شد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
معلمی که به عشق زبان قرآن عربی تدریس می کند

به گزارش روابط عمومی برنامه جشن رمضان، قصه شب نوزدهم این ویژه برنامه که ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش شد، به زندگی یک معلم پرداخت.

این برنامه قصد دارد همانند هرسال، جشن رمضانی باشکوه در فضای استودیویی برگزار و امید، شادی بخشی و شادی آفرینی را در جامعه منتقل کند، از این رو هرشب میزبان مهمان های متفاوت از اقصی نقاط ایران است که قصه های جذاب و شنیدنی دارند.

جشن رمضان ۱۴۰۰ در نوزدهمین قسمت خود مصادف با روز معلم، میزبان ماجده محمدی معلم جوانی بود که رتبه دو رقمی کنکور داشت و برخلاف موقعیت های بسیار خوبی که میتوانست آنها را انتخاب کند، شغل معلمی را انتخاب کرده است.

ماجدی درباره شروع کار خود گفت: از فردای کنکور کار تدریس را شروع کردم، در مدرسه نمونه دولتی فرهنگ با یکسری فوق برنامه کار خود را شروع کردم که مکمل دروس علوم انسانی بود. درس ثابتی هم که تدریس کردم عربی بود.

وی در پاسخ به اینکه چرا درس عربی را برای تدریس انتخاب کردید بیان کرد: چون قرآن به زبان عربی نازل شده همیشه به این فکر میکردم که زبان منتخب خداوند یک ویژگی های خاص دارد. هنگام تدریس هم اگر شاگردی از عربی خوشش نمی آمد تا پایان کلاس نظرش عوض میشد چون ذوق درونی من هنگام کشف واژه های جدید به بچه ها هم منتقل می شود.

این معلم اظهار کرد: یکی از مشکلات من در این روزها و با تدریس فضای مجازی، نشستن ثابت است. من در کلاس به حرمت لحظه هایی که خداوند در اختیار من قرار داده و به حرمت شاگردانم هیچگاه نمی نشینم.

وی ادامه داد: به حرمت زبان قرآن ما همیشه به زبان عربی با شاگردانم با قرآن پیمان نامه می خوانیم.

محمدی در ادامه شعری از نزار قبانی را به زبان عربی قرائت کرد.

در ادامه بامداد فلاحتی که چند شب پیش هم مهمان جشن رمضان بود، بار دیگر مهمان بابک افرا و زینب پورابراهیم شد.

این خواننده جوان در شب بیستم ماه مبارک رمضان، چند قطعه در وصف مولی متقیان امام علی(ع) را به صورت زنده اجرا کرد.

گفتنی است جشن رمضان ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شب های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار