احداث ۳۹۷ مدرسه توسط خیران مدرسه ساز در اردبیل

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد تاکنون ۳۹۷ مدرسه توسط خیران مدرسه ساز استان ساخته شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۲۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
احداث ۳۹۷ مدرسه توسط خیران مدرسه ساز در اردبیل

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در آیین گرامیداشت هفته معلم با حضور در محل مجمع خیرین مدرسه ساز با قدردانی از خیران مدرسه ساز و خیرانی که در مرکز نیکوکاری به کودکان مبتلا به سرطان کمک می‌کنند، گفت: تاکنون ۳۹۷ مدرسه در قالب هزار و ۵۸۶ کلاس درس در سطح استان توسط خیران ساخته شده است و ۵۴ مدرسه در قالب ۲۴۵ کلاس نیز در حال احداث است که با همکاری و همدلی خیران مدرسه ساز این میزان افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه هر سال به تعداد مدرسه‌های ساخته شده توسط خیران در استان افزوده می‌شود، افزود: برای ما بسیار مهم است که محیط مناسب و شایسته‌ای برای تعلیم و تربیت فرزندان خود فراهم کنیم و این وظیفه سنگین را خیران مدرسه ساز بر عهده گرفته اند.

استاندار اردبیل در ادامه نیز بیان کرد: مرکز نیکوکاری اردبیل با بهره گیری از کمک‌های مالی خیرین داخل و خارج از کشور تاکنون خدمات مناسبی برای درمان کودکان سرطانی انجام داده اند و در آینده نزدیک با مجهز کردن سایر امکانات درمانی مرکز کار خداپسندانه خود را گسترش می‌دهند.

بهنام جو تصریح کرد: حمایت از کودکان بی سرپرست و سرطانی وظیفه همه ماست و مرکز نیکوکاری با حمایت از این طیف و کمک درمانی باعث شده خانواده‌ها به غیر از فکر بهبود بیمار فکر تامین دارو و هزینه بیمارستان را نداشته باشند که کار خداپسندانه ای است.

او با بیان اینکه وجود همه نخبگان، مخترعان و دانشمندان در جامعه زیر سایه معلمان بوده است گفت: روزی همه ما در کلاس تعلیم و تربیت معلم نشسته ایم و از تلاش و دلسوزی این قشر بهره‌مند شده ایم و برهمگان واجب است که قدر و منزلت مقام شامخ معلم را ارج بگذارد.

استاندار اردبیل افزود: اگر امروز اردبیل نیرو‌های مخلص و نخبه دارد، مرهون و مدیون تلاش معلمان تلاشگر است و خیران عاقبت اندیش هم با بخشیدن اموال خود زمینه تعلیم و تربیت را در مدارس ترویج می‌کنند.

بهنام جو با اشاره به اینکه مدرسه‌سازی و تعلیم و تربیت دو بال مکمل هم هستند، افزود: اگر زیرساخت اساسی برای تعلیم و تربیت وجود نداشته باشد دانش آموز با آرامش کامل قادر به یادگیری نخواهد بود پس خیران نیک اندیش زیرساخت‌های اساسی را برای تربیت و آموزش علم مهیا می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار