عملکرد حوزه زنان آموزش و پرورش استان در سال جاری تشریح شد

کرمانشاه(پانا) - مشاور مدیرکل در امور زنان آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد در راستای ارتقاء جایگاه و محقق شدن عدالت جنسیتی بیش از 8 طرح ملی در سال تحصیلی 1400-1399 در حوزه زنان استان با موفقیت اجرا شد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد حوزه زنان آموزش و پرورش استان در سال جاری تشریح شد

فرشته عبدی، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی علیه السلام و تبریک هفته معلم در تشریح فعالیت‌های یکساله واحد امور زنان آموزش و پرورش استان گفت: اولویت‌های حوزه امور زنان اجرای برنامه‌ها در طول سال تحصیلی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، مبانی نظری سند تحول بنیادین و بیانات وزیر محترم آموزش و پرورش تنظیم می‌شود که بر همین اساس با توجه به شاخص‌های اختصاصی اعلام شده در سال 1399 در قالب خبرنامه‌ها و طرح‌های مختلف در حوزه زنان و دختران دانش‌آموز به اجرا در می‌آید و سعی شده است با اجرای طرح‌های ملی، استانی و منطقه‌ای و برگزاری کارگاه‌های مختلف جهت توانمند‌سازی و دانش‌افزایی زنان فرهنگی و دختران دانش‌آموز به این مهم دست یابیم.

وی افزود: بیش از 8 طرح ملی ابلاغ شده به استان با در نظر گرفتن شرایط بومی، منطقه‌ای برش داده شد، که با توجه به شرایط کرونایی موجود در جامعه اکثرا به ‌صورت مجازی در سطح استان با موفقیت اجرایی شد. این طرح‌ها عبارت‌ند از :

الف)کارگاه‌های آموزشی دختران دانش‌آموز

1. طرح آموزش مشارکت اجتماعی به دانش‌آموزان دختر پایه دهم و یازدهم (تعداد بیش از 1000 نفر دانش‌آموز، ولی دانش‌آموز و مربیان نواحی سه‌گانه شهر کرمانشاه) که 5 نفر از مدرسین و تسهیل‌گران دوره به‌ صورت کشوری و بقیه بصورت استانی آموزش دیدند.

2. طرح ملی آموزش حقوق شهروندی به دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه دوم در4 منطقه به تعداد بیش از 350 نفر(دانش آموز،ولی دانش اموز و مربی)

3. طرح ملی آموزش ازدواج اصولی و به هنگام در 5 منطقه به تعداد بیش از 250 نفر(دانش‌آموز، ولی دانش‌آموز و مربی )

4. طرح ملی آموزش گفتگو و ارتباط موثر به دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه اول در 4 منطقه به تعداد 830 نفر (دانش‌آموز، ولی دانش‌آموز و مربیان آن‌ها)

5. طرح ملی آموزش کودک یاری به دانش‌آموزان دختر و پسر پایه یازدهم در نواحی سه‌گانه و شهرستان هرسین جهت 450دانش‌آموز دختر، 100دانش‌آموز پسر و 100 نفر از مربیان مدارس.

6. طرح ملی آموزش بلوغ (بهبود وضعیت آموزشی_بهداشتی دانش‌آموزان دختر پایه هفتم مناطق محروم با اولویت مدارس شبانه روزی که در 15 منطقه محروم به تعداد 500 دانش آموز و 500 ولی دانش آموز) اجرا گردیدکه بسته‌های بهداشتی نیز به دانش‌آموزان اهدا شد.

ب)کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی و دانش‌افزایی زنان :

1. طرح ملی دانش افزایی و توانمندسازی زنان فرهنگی سرپرست خانوار در نواحی سه‌گانه به تعداد (120 نفر)

2. طرح توانمندسازی زنان فرهنگی در پست‌های مختلف جهت زنان شاغل اداره کل و ادارات و نواحی 24 گانه آموزش و پرورش استان و تعدادی از مدیران، معاونین و مشاورین مدارس مجری طرح‌ها به تعداد ( 120 نفر)

3. ارتقاء جایگاه زنان در پست‌های مدیریت حرفه‌ای و اجرایی درجهت توسعه شایستگی‌ها و نقش‌آفرینی زنان فرهنگی توانمند و فرهیخته با انتصاب دو معاونت جدید آموزش در شهرستان گیلانغرب و منطقه باینگان درسال جاری.

عبدی سپس به طرح‌های استانی و منطقه ای اشاره کرد و گفت: اجرای طرح حامی (خواهر خوانده) طرح پایش و توسعه سلامت دختران و زنان فرهنگی با همکاری مراکز بهداشت در سطح استان برای دانش‌آموزان و اولیا آن‌ها، برگزاری کارگاه‌های مختلف با موضوعات مورد نیاز نواحی و مناطق از جمله آموزش‌های پیش از ازدواج، تحکیم بنیان خانواده، مهارت‌های زندگی، برگزاری مسابقات مجازی، تولید محتوای الکترونیکی، کتابخوانی با موضوعات مختلف، بیانیه گام دوم انقلاب، خطبه فدکیه و شعر نو با موضوع تربیت فاطمی در چهلمین سال دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه‌های مختلف به مناسبت‌های هجری قمری و هجری شمسی مرتبط، تجلیل از بانوان فرهنگی و فرهیخته به ‌مناسبت روز زن، تهیه بانک‌های اطلاعاتی زنان در بخش‌های مختلف و توسعه تعاملات با سایر ادارات استانی، پویش من مادرم همه بچه‌های ایران فرزندان من در ادامه طرح آجر به آجر و نیز شرکت در طرح ملی هدایت و جشنواره ملی دختران امروز از طریق ارسال نامه، ویدیوکنفرانس و تبلیغات وسیع جهت رسیدن به نتیجه مطلوب از جمله فعالیت‌های حوزه امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سال تحصیلی جاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار