استاندار زنجان:

لحظه‌ای در واکسیناسیون زنجانی‌ها درنگ نخواهد شد

زنجان (پانا) - استاندار زنجان با تاکید بر اینکه لحظه‌ای در واکسیناسیون زنجانی‌ها درنگ نخواهد شد، خبر داد همه همت و تلاش متولیان امر این است که در صورت امکان واکسیناسیون گروه‌های هدف در آرامش و بدون هیچ مشکلی انجام شود.

کد مطلب: ۱۱۸۱۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
لحظه‌ای در واکسیناسیون زنجانی‌ها درنگ نخواهد شد

به گزارش روابط عمومی استانداری استان زنجان، فتح‌الله حقیقی در بیست و سومین آیین پویش ره‌ سلامت و آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا (انستیتو پاستور - انستیتو فینلای کوبا) افزود: این استان اقدامات ارزشمند و بزرگی در مدیریت و کنترل کرونا انجام داده که در سطح ملی تجلیل شده است و در ستاد ملی کرونا هم زنجان در کل کشور از جمله استان های بهتر در رعایت پروتکل ها معرفی شد.

وی اضافه کرد: استان در تست سرولوژی نیز پایلوت بوده و خوشبختانه در بحث کارآزمایی بالینی واکسن کرونا نیز به عنوان نمونه از بین هفت استان کشور انتخاب شده که همه این موارد به همت کادر درمان دانشگاه علوم‌پزشکی بوده است.

استاندار زنجان یادآوری کرد: در گزارشی که روزهای گذشته توسط وزارت بهداشت اعلام شد، زنجان رتبه اول رعایت پروتکل‌ها را در بین استان‌ها کسب کرد و استان دوم فاصله معناداری با زنجان داشت.

حقیقی افزود: زنجانی‌ها همواره مشارکت فعالی در بحث مسائل اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها داشتند، بطوری که در مراسم یوم‌العباس که سالانه تجمع ۶۰۰ هزار نفری به وقوع می پیوندد، با همکاری مردم نه تنها اتفاق نیفتاد، بلکه ۳۵ میلیارد تومان نیز کمک‌های مردمی برای گروههای هدف و نیازمند جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک بین ایران و کرونا در زنجان گفت: استان بهره مناسبی در واکسیناسیون کشوری دارد، برای انجام آن چهار نقطه مشخص و کمیته‌ در نظر گرفته شده و تلاش بر این است که واکسیناسیون از طریق جداسازی و مراقبت‌های ویژه انجام شود.

وی اضافه کرد: تلاش می شود چادرهایی در محوطه بیرونی مراکز مشخص برای واکسیناسیون برپا شود تا اطلاعات افراد در داخل خودروی آن‌ها دریافت شود و حتی از خودرو پیاده نشوند و اگر بتوانیم و امکان داشته باشد حتی تمهیداتی اتخاذ می‌شود که افراد داوطلب با خودروی خود وارد محل تزریق شده و در آن موقع نیز از خودرو پیاده نشوند.

حقیقی همچنین به فعالیت هشت هزار همیار سلامت در استان اشاره کرد و افزود: این همیاران از روستاها گرفته تا مراکز خرید، ادارات، کارخانه‌ها و غیره بر رعایت پروتکل‌ها نظارت داشته و با توجه به مشارکت بالای مردم، اجرای طرح شهید سلیمانی نیز در زنجان با مشکل مواجه نشد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی استان نسبت به چند هفته قبل بهتر شده ولی باید توجه داشت اگر واکسیناسیون به زودی آغاز شود یا نه، فقط ماسک زدن یا رعایت فاصله اجتماعی کافی نیست، بلکه همه پروتکل‌ها برای پیشگیری باید رعایت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار