در ارتباط زنده ویدئویی با ریاست جمهوری و وزیرآموزش و پرورش

آیین بزرگداشت مقام معلم در آذربایجان شرقی برگزار شد

تبریز (پانا) - آیین سپاس معلم استان آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور در ارتباط زنده ویدئویی با ریاست جمهوری و وزیرآموزش و پرورش عصر روز شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با تجلیل از ۷ معلم منتخب نمونه استانی در تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
آیین بزرگداشت مقام معلم در آذربایجان شرقی برگزار شد

محمدرضا پورمحمدی در آیین بزرگداشت مقام معلم استان یادو خاطره استاد بزرگوار آیت الله شهید مرتضی مطهری را گرامی داشته و گفت: این ایام در سایه خدمات این شهید معلم انجام می شود و ادای احترام می کنیم به مقام همه شهدای علم و هنر و دانش و قدردان همه آموزگاران هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: معلمی شغل انبیا است و این تعبیر زیبای امام راحل به راستی که مصداق بارز رسالت های به صلاح جامعه انبیاء است. معلمی که جامعه را بیدار می کند و این منزلت و موقعیت نصیب هیچ کس نمی شود و باید شکر گذار پروردگار بود.

وی افزود: امروزه پیشرفت و سعادت جامعه رو به رشد و توسعه در ید قدرت معلمان است و تمام متخصصان کشور دست پروده و آموزش دیده شما معلمان هستند.

پورمحمدی با بیان اینکه تمامی معلمان نمونه هستند و شرایط کرونا کار معلمان را سخت تر کرد و آموزش غیرحضوری با وجود عدم بسترهای مناسب دشوارتر بود، تاکید کرد: با تلاش مجموعه متولیان آموزش و پرورشی در کشور و استان شبانه روزی این نظام آموزشی را پویا و فعال نگه داشتند.

وی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید قدم های بی شماری برای توسعه فرهنگ، آموزش عالی و ارتقای جایگاه معلمان برداشته شده است، ولی همچنان می توان اذعان داشت شان و منزلت فرهنگیان هنوز در جایگاه اصلی نیست و باید در جامعه طوری باشد که دانش آموزان برای معلم شدن شوق و اشتیاق داشته باشند، چرا که جایگاه معنوی بالایی دارد.

دوران کرونا جایگاه مهم و تاثیرگذار معلم را برای جامعه نشان داد

جعفر پاشایی نیز در این آیین که با حضور ریاست جمهوری و وزیر آموزش و پرورش در ارتباط زنده ویدئویی به صورت همزمان در کشور آیین سپاس معلم اجرا شد، گفت: در این آیین در سراسر کشور ۱۴ معلم برگزیده کشور از همه استان ها هستند که از استان آذربایجان شرقی جناب آقای قدرت الله اسماعیلی اقدم از شهرستان مرند برگزیده کشوری هستند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان شد: در این آیین در آذربایجان شرقی ۷ نفر از معلمان منتخب استان بعنوان معلم نمونه مورد تجلیل استاندار قرار گرفتند.

وی توضیح داد: فرآیند انتخاب معلم نمونه استانی و کشوری برابر بخشنامه ارسالی کشوری وزارت است که معیارهای کارکردی و عملکردی و مربوط به حوزه جلوه های معلمی است. یعنی در طول سال تحصیلی کسانی که کار برجستهُ شاخص و در عین حال تاثیرگذار برای حوزه تعلیم و تربیت مخصوصا در مدرسه برای دانش آموزان انجام داده باشند توسط ستاد بزرگداشت مقام معلم هر استان مورد ارزیابی قرار می گیرد که هم به صورت منطقه ای و استانی و کشوری منتخب می شوند.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی تصریح کرد: در استان ما ۲۹ نفر از همکاران آموزشی، پرورشی و اداری در طول هفته معلم تجلیل خواهند شد.

پاشایی در بخش دیگر سخنان خود گفت: شاید هیچ برهه از تاریخ و زمان به اندازه ای که در دوران کرونا جایگاه و منزلت معلم به جامعه روشن شد نبوده و معلمان و فرهنگیان عزیز بعنوان مجاهدان راه تعلیم و تربیت در کنار کادر درمان و مدافعان سلامت شبانه روز با جان و دل برای دانش آموزان وقت گذاشتند تا خانواده ها دغدغه تعلیم و تربیت نداشته باشند.

وی یادآور شد: نمادها و مصادیق گوناگونی در استان ما در مناطق و نواحی را شاهد بوده ایم که در شرایط سخت آب و هوایی معلمان چراغ دانش را برای فرزندان ما روشن نگه داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در استان ما دو طرح یاریگران آموزشی که ابتکار آذربایجان شرقی بود و تک به تک برای دانش آموزان محروم از آموزش مجازی، توسط همکاران داوطلب بسته های آموزشی توزیع و دروس آن ها پیگیری شد و ۲۰ هزار درسنامه و محتوای آموزشی و درسی الکترونیکی در دوره ابتدایی و متوسطه توسط معلمان تولید و ارائه شده است و ستاد اداره کل روند آموزش را در نواحی و مناطق نظارت می کنند.

وی گفت: هفته بزرگداشت مقام معلم امسال به سبب محدودیت با ماهیت غیرحضوری با هدف تکریم و تقدیر از آحاد معلمان عزیز، خانواده فرهنگیان، خانواده های شهدا متوفیان کرونا و بازنشستگان و پیشکسوتان و بانوان سرپرست خانواده و نیروهای دولتی و غیردولتی برنامه های متنوعی پیش بینی کرده که در طول هفته در حوزه های اداره کل و ۳۹ ناحیه و منطقه به صورت غیرحضوری انجام می پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار