پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به مناسبت «روز معلم»

زنجان (پانا) - حسن مظفری مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، به مناسبت فرارسیدن هفته معلم خطاب به معلمان محترم استان پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به مناسبت «روز معلم»

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان، متن پیام حسن مظفری به شرح زیر است:

بنام خداوند جان و خرد

«تربیت»، تعهدی است لایزال و رسالتی است خطیر و گران. اصحاب تربیت نیز رسالتی پیامبرگونه دارند و تعهدی فراگیر و تاثیری عالم گیر.

«معلم» به عنوان پیام دار «تعلیم و تربیت» و متعهد به ساختن انسان و جامعه، تاثیری شگرف در روح و روان دانش آموز دارد و تاثیری عظیم در تدبیر امور جامعه.

معلمان، این انسان های متعالی و اثرگذار و این متخصصان متعهد، نقشی بی بدیل در توسعه فکری و فرهنگی جامعه دارند و از این لحاظ تکریم و تعالی آنان، وظیفه ایست گران بر دوش تمامی آحاد جامعه و مسئولان و به این خاطر است که ترقی و رشد جوامع پیشرفته حاصل تکریم معلمان آن جوامع است و تحکیم پایه های فرهنگی آنان.

اینک که زیست بوم جدید کرونایی، شرایط جهان و کشور را دگرگون ساخته و تمامی تعاملات و فکری و فرهنگی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده، نقش ارزنده معلمان در تربیت نسل آینده بیش از گذشته برجسته می شود.

شرایط تدریس در دوران کرونایی و مسائل و مشکلات ناشی از این امر، زحمتی دو چندان بر معلم تحمیل می کند و تعهدی متقابل بر دوش والدین و دانش آموزان ایجاد می کند تا در این دوران خاص، خانواده و معلم در کنار هم از این شرایط خاص با سربلندی و توفیق و بدون تعطیلی امر تربیت، عبور کنند.

در این شرایط، ارج نهادن به مقام منیع معلم، وظیفه ایست همگانی تا قدر این مدافعان تربیت در کنار مدافعان سلامت کشور دانسته شود و جامعه بیش از پیش به نقش این قشر عظیم و عزیز واقف شود.

اینجانب مراتب سپاس و قدردانی خود را از بابت زحمات طاقت فرسای معلمان عزیز در این شرایط سخت و خاص ابراز نموده و از خدای متعال، توفیق، صحت و سربلندی آنان را خواستارم.

حسن مظفری

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار