معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اعلام کرد

تشریح فعالیت‌های سوادآموزی در سالی که گذشت

تهران (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌‌های استان تهران کارنامه خدمت این معاونت را در محورهای وضعیت سواد در گروه‌های سنی 6 ساله و بالاتر و 10 تا 49 سال، میزان افراد بیسواد تحت پوشش، محتوای آموزشی و کمک‌آموزشی، پژوهش‌های انجام‌شده، ظرفیت پایگاه اطلاعات ثبت سطح سواد و سامانه سوادآموزی، وضعیت عملکرد کمی معاونت در یک سال گذشته را بیان کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تشریح فعالیت‌های سوادآموزی در سالی که گذشت

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، عربعلی زینالی با تشریح عملکرد یک ساله معاونت نهضت سوادآموزی استان، توسعه و رشد سواد و دانش را موجب شکوفایی جامعه و امنیت، سلامت و سواد را مؤثرترین محور نیازهای پیشرفت کشور دانست.

او گفت: در سال گذشته که جهان متاثر از شیوع بیماری کرونا با مشکلاتی همراه بود با تلاش همکاران اقدامات مناسبی در جهت شناسایی، جذب و آموزش گروه‌های هدف و افراد بیسواد و کم سواد استان صورت گرفت که منجر به جذب نزدیک به 9 هزار نفر در دوره های مختلف سواد و بیش از 16 هزار نفر در طرح ها و فعالیت‌های مکمل در 21 منطقه استان و 8 مرکز یادگیری محلی شده است.

زینالی تصمیمات دو دوره جلسات شورای پشتیبانی استان را در ترغیب و تنویر افکار عمومی برای ایجاد تقاضا و ترویج دستاوردها و پیامدهای سوادآموزی با همکاری و همراهی دیگر دستگاه ها و نهادهای استان بسیار مناسب توصیف و تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص سال گذشته (شیوع کرونا) کلاس‌های آموزشی به سه صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی با راه اندازی کانال در شبکه آموزشی شاد و نظارت کمیته بهبود کیفیت و شورای اجرایی در استان و مناطق برگزار شد.

او از پیگیری و پرداخت بیش از 80 درصد مطالبات سال 98 سوادآموزان و مدیران مراکز یادگیری محلی با توجه به شرایط بد اقتصادی خبر داد.

دبیر کمیته بهبود کیفیت استان برگزاری برنامه‌های ویژه گرامی‌داشت هفته سوادآموزی، دهه فجر، هفته منابع طبیعی و ... هم چنین تجلیل از آموزش دهندگان را از دیگر فعالیت ها و دستاورد معاونت برشمرد.

معاون سوادآموزی استان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای بیش از 660 نفر از آموزش‌دهندگان، توسعه شایستگی‌های علمی و حرفه‌ای منابع انسانی را اصلی ترین گام در ارتقاء اهداف آموزشی و سیاست‌های سازمان نهضت سوادآموزی دانست.

این مقام مسئول داشتن روحیه جهادی و کار شبانه روزی همکاران و آموزش دهندگان و پی گیری تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را در تحقق فرهنگ سوادآموزی موثر دانست و گفت: باسوادی هر فرد در قوی ساختن جامعه و خانواده و ایران عزیز نقش موثر و شایسته دارد و باید از همه ظرفیت ها به صورت شایسته استفاده شود.

او یکی دیگر از فعالیت های حوزه سوادآموزی را تولید محتوای الکترونیکی بر شمرد و بیان کرد: در سال گذشته بسیاری از برنامه های آموزشی به صورت محتوای الکترونیکی برای آموزش سوادآموزان در فضای مجازی و شبکه شاد تهیه و بارگذاری شد.

زینالی یکی دیگر از موفقیت‌های حوزه سوادآموزی استان را استفاده از ظرفیت آموزش دهندگان این استان در تولید فیلم‌های آموزشی و کلاس‌های درس در شبکه آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای سوادآموزان برشمرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از برگزاری بیش از 45 جلسه کمیته بهبود کییفیت، شورای امتحانات و شورای اداری در سالی که گذشت خبر داد و گفت: برگزاری مداوم و هفتگی این جلسات، هم اندیشی‌ بود که توانستیم در سایه آن امورات و مشکلات همکاران و مناطق را با سرعت بیشتر و به نحو شایسته مرتفع کنیم.

او در پایان از اجرای طرح‌ها، فعالیت‌های مکمل و مهارت‌های اجتماعی و آموزش شهروندی در کنار طرح زنان روستایی و عشایری ریاست جمهوری در کنار آموزش خواندن و نوشتن برای سوادآموزان گفت و اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف آموزش‌ و پرورش وجود دارد که می‌توان برای ریشه‌کنی بی‌سوادی از آن بهره‌مند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار