پیام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت روز تکریم خیرین

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، هم‌زمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و به مناسبت روز ملی تکریم خیرین پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
پیام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت روز تکریم خیرین

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، متن پیام سید جواد حسینی متن شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ بِاللَّیْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلَانِیَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ

«کسانی که مال خود را در شب و روز انفاق کنند نهان و آشکارا، آنان را نزد پروردگارشان پاداش نیکو خواهد بود و هرگز (از حادثه آینده) بیمناک و (از امور گذشته) اندوهگین نخواهند گشت» سوره بقره - آیه 274

انجام کارهای خیر از دیرباز در جامعه و در کشور ما مرسوم بوده و اهتمام به نیکوکاری و رسیدگی به مشکلات محرومین در فرهنگ و باورهای اقشار گوناگون جامعه نهادینه شده و در زمرة باورهای دینی و از مباحث مورد تأکید دین مبین اسلام و تصریح شده در آیات، احادیث و روایات می‌باشد. خیرین و نیکوکاران انسان‌های شریفی هستند که بر مبنای اعتقادات و باورهای خویش که برگرفته از تعالیم و آموزه‌های دینی و نیز اصول و اخلاق بشردوستانه و انسان‌گرایانه می‌باشد نسبت به درد و رنج و آلام همنوعان خود احساس مسئولیت و وظیفه نموده و دغدغه مندانه در زمینه رفع مشکلات در ابعاد مختلف آموزشی، درمانی، اقتصادی و معیشتی کوشیده و ایفای نقش می‌نمایند. بدون تردید آثار و برکات انجام امور خیر علاوه بر اینکه به دستیابی نیازمندان به رفاه نسبی منجر می‌گردد اجر و پاداش دنیوی و اخروی نیز برای خیرین و نیکوکاران را در پی خواهد داشت.

این واقعیت قابل کتمان نیست که در جامعه‌ای که فرهنگ انجام امور خیر و حسنه گسترش و توسعه یابد یقیناً بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی کاهش‌یافته و چه‌بسا از جامعه رخت بر بندند. علاوه بر آن اقدام به انفاق و بخشش موجب ایجاد حس رضایتمندی و نیز آرامش روحی و روانی در انسان‌های نیکوکار می‌گردد. در آیات قرآن هدف از رسالت انبیا را خداوند اقامه قسط و عدالت بیان فرمودند و بدین منظور به انفاق و احسان جهت تحقق قسط و عدالت تأکید گردیده است.

در همین راستا و به منظور گسترش و توسعه عدالت اجتماعی و نیز عدالت آموزشی و ایجاد فرصت‌های برابر برای نوآموزان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خیرین و نیکوکاران صاحبدل در عرصه‌های آموزشی، توان‌بخشی، درمانی و معیشتی، چتر حمایت خویش را بر سر آنان گسترانیده و با بذل احسان و سخاوت خویش نسبت به محرومیت‌زدایی و تحقق انتظارات و خواسته‌های این بهشتیان روی زمین تلاشی دلسوزانه و بی‌بدیل ابراز می‌نمایند. همچنان که می‌دانیم یکی از نمادهای اصلی توسعه و پیشرفت هر کشوری توجه به تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه می‌باشد و بدیهی است یکی از ضروری‌ترین استلزامات این امر، تأمین فضاهای آموزشی، ورزشی و توان‌بخشی و تجهیزات تخصصی موردنیاز کودکان یاد شده است.

چرا که در سایه وجود تجهیزات و فضاهای آموزشی مناسب و استاندارد، اجرایی‌سازی برنامه‌های آموزشی، توان‌بخشی و درحقیقت توانمند سازی آنان از بدو تشخیص میسر خواهد بود و در پرتوی ارائه این خدمات و هدایت آنان در مسیر شکوفایی استعدادها قادر به تجربه زندگی مستقل و عزت مندانه و دستیابی به فرصت‌های برابر در جامعه خواهند گردید؛ لذا خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد می‌باشیم از یک سو با همت و تلاش دولت و از سویی دیگر به برکت حضور فعال خیرین مدرسه‌ساز روند ساخت و احداث فضاهای مورد نیاز کودکان با نیازهای ویژه رو به فزونی و گسترش می‌باشد. لیکن با توجه به آمایش سرزمین و میزان آمار دانش‌آموزان با نیازهای ویژه همچنان دست یاری به سوی شما عزیزان دراز نموده تا شاهد رونق و پیشبرد هر چه بیشتر اهداف تعلیم و تربیت نوآموزان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باشیم. بی‌گمان آثار این اقدام ارزشمند شما خیرین و نیکوکاران که در کلام پیامبر از آن به عنوان صدقه جاریه یاد شده و در تعبیر قرآن باقیات صالحات محسوب می‌گردد برای همیشه در پرونده اعمالتان ثبت و درج خواهد شد.

اینجانب وظیفه خویش می‌دانم مراتب تشکر و تقدیر خویش را از اقدامات ارزشمند و خیرخواهانه خیرین و نیکوکاران شریف و گران‌قدر صمیمانه ابراز نموده، و از پروردگار منان سلامتی و سربلندی و توفیق روزافزونشان را خواستادم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار