سعید بیگی در گفت‌وگو با پانا

مخالف حضور کمالوند در استقلال هستم اما نشان داد که کارش را بلد است؛ فراز به سایپا برود استقلال ضرر می‌کند

تغییر روند استقلال با آمدن فرهاد مجیدی مشخص شده است / مهدی قایدی باید راهی را برود که علیرضا جهانبخش رفت / دوست دارم دربی آسیایی برگزار شود

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است تغییر روند کاری استقلال با حضور فرهاد مجیدی و فراز کمالوند به صورت کامل مشخص شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۰۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مخالف حضور کمالوند در استقلال هستم اما نشان داد که کارش را بلد است؛ فراز به سایپا برود استقلال ضرر می‌کند

سعید بیگی در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گفت: کاری به بازی مقابل الدحیل ندارم. مشخص شده است که روند استقلال تغییر کرده است. از لحاظ انگیزه، نوع تاکتیک و میزان دوندگی کاملاً پیشرفت محسوس است. خوشحالم که این تغییرات را در استقلال می‌بینیم. در مجموع دیدار رفت و برگشت مقابل الدحیل را بخواهم حرف بزنم، حرص و طمع بردن باعث شکست در بازی رفت شد. کادر فنی استقلال می‌توانستند تصمیمی اتخاذ کنند که بازی رفت را هم مثل بازی برگشت، منطقی‌تر بازی کنند تا حداقل اختلاف امتیاز حفظ می‌شد.

وی ادامه داد: نکته‌ای که باید روی آن حساس بود، وضعیت داوری‌هاست. آن پنالتی که در بازی برگشت برای الدحیل گرفت، در حالت خواب و بیداری بودم. حتی در آن شرایط از آن پنالتی خنده‌ام گرفت. اگر خطای کف پا بود باید دو ضرب می‌گرفت. آن برخورد در وسط زمین هم بود، خطا نبود چه برسد به داخل محوطه، حتی پای وریا هم بالاتر از زانو نیامد. شاید داور خواست برای حریف جبران کند. استقلال الآن از لحاظ فنی قوی و قابل است. هرچقدر هم داوری‌ها ضعیف باشد، توان فنی تیم این قدر بالاست که فارغ از هر اتفاقی، استقلال می‌تواند برنده شود. معتقدم استقلال یکی از تیم‌های صعود کننده است.

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: همه بازیکنان، نفرات قبلی هستند اما کادر جدید در بحث روحی و روانی خیلی تأثیر گذاشته است. این تغییر باعث شده استقلال پیشرفت کند و روند روبه رشدی داشته باشد. محمد نادری همان بازیکن دو ماه قبل است اما از لحاظ ذهنی خیلی آماده‌تر شده است و دارد کیفیتش را نشان می‌دهد. من کسی بودم که اعتقاد داشتم این بازیکن اشتباهی به استقلال آمده است. چون فقط اسمی از خودش داشت. خیلی از بازیکنان این طور بودند. مثل فرشید اسماعیلی که اصلاً قابل مقایسه با سال‌های قبلش نیست. این 4 بازی اسماعیلی یک طرف و 2 سال قبلش هم یک طرف، تغییرات فنی یک طرف مسئله است و مدیریت کردن مسائل روانی و ذهنی طرف دیگر است. تنها شخصی که بلد است خوب مسائل ذهنی و روحی روانی را مدیریت کند، فراز کمالوند است. هرچند که مخالف حضور او در استقلال هستم اما نشان داد که کارش را بلد است.

سعید بیگی در خصوص شایعه جدایی فراز کمالوند از استقلال و پیوستن به سایپا گفت: بعید می‌دانم این اتفاق بیافتد. خیلی مسخره است اگر این مسئله درست باشد و مدیران استقلال اجازه جدایی کمالوند را بدهند. البته بعید نمی‌دانم مددی اجازه ندهد، چون خودش یک سایپایی است. اگر قرار به رفتن فراز باشد، باید مجیدی دستیاری قوی‌تر از او پیدا کند. در این مقطع به صلاح استقلال نیست که کمالوند برود. تیم شکل گرفته و در حال پیشرفت است. می‌دانند از نوع بازی و تاکتیک‌شان چه چیزی می‌خواهند. اگر فراز برود، اشتباه است. حتی اگر فرهاد مجیدی موافق رفتنش باشد، به استقلال ضربه می‌زند. مگر اینکه فراز خودش نخواهد بماند که در این صورت به راندمان کاری‌اش ضربه می‌خورد.

وی در خصوص محتمل بودن وقوع دربی آسیایی در لیگ قهرمانان خاطرنشان کرد: خیلی دوست دارم دربی آسیایی انجام شود. به غیر از بحث اعتبار فوتبال ایران، در این چندین ساله صحبت از تیم وزارت و وکیل و وزیر شده است. وقتی بازی بین‌المللی باشد، همه چیز بین‌المللی است. از داوری، رفتار حرفه‌ای تا همه مسائل؛ اگر این بازی انجام شود جدال جذاب، پرهیجان و تماشایی می‌شود. مطمئنم که استقلال می‌برد و خوب هم می‌برد. تیمی که می‌خواهد، قهرمان آسیا شود، باید همه غربی‌ها را ببرد و قهرمان غرب شود تا به مصاف قهرمان شرق برود. اگر در مرحله یک هشتم به هم نخورند، در مرحله یک چهارم این اتفاق می‌افتد. اگر دربی هم باشد، شهریور خواهد بود و شاید تیم‌ها دچار تغییر شوند.

پیشکسوت استقلال ادامه داد: البته بازی دربی چه اول فصل باشد، چه آخر فصل یقیناً آن حساسیتش را خواهد داشت. این بازی با هر شرایطی متفاوت است. اگر وضعیت صعود دو تیم مشخص شود، شک نکنید که کمترین تغییرات را در ترکیب خواهند داشت. البته نگه داشتن بازیکنی مثل مهدی قایدی در استقلال خیلی سخت است. طبیعی است که چنین بازیکن با کیفیت و تکنیکی پیشنهادهای اغوا کننده‌ای داشته باشد اما به نظرم این بازیکن حداقل باید یکی دو سال در استقلال بماند و بعد برود. شرایط سنی قایدی طوری است که رفتنش به کشورهای عربی اشتباه است. او باید در کشورهای اروپایی بازی کند و راه جهانبخش را برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار