راهبردهای ده گانه آموزش و پرورش در دوره کرونا

بوشهر(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفتگو با مدیران مدارس استان بوشهر، راهبردهای ده گانه آموزش و پرورش در دوره کرونا را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
راهبردهای ده گانه آموزش و پرورش در دوره کرونا

به گزارش اداره اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی در نشست مجازی با مدیران مدارس استان با تبریک هفته مقام شامخ معلم گفت: فرهنگیان، افسران و ایثارگران خط مقدم فرهنگ، تعلیم و تربیت جامعه هستند.
وی با اشاره به شرایط کرونایی اظهار کرد: در این دوره، فرهنگیان با تلاش و فعالیت مانع تعطیلی آموزش شدند که خدمات آنها ستودنی و شایسته تمجید است.
کرمی در ادامه به تشریح 10 راهبرد مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش در دوره کرونا پرداخت و عنوان کرد: تسهیل در ارتباط سازمانی از بالاترین سطوح تا کلاس درس باید در این دوره تقویت شود و گفتگوی وزیر و مدیران کل با سطوح های مختلف آموزش و پرورش در این راستا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: پوشش تحصیلی حداکثری و شناسایی افراد بازمانده از تحصیل، بابد راهبرد همه مدیران مدارس باشد.

وی عنوان کرد: علاوه بر پوشش حداکثری، برای اقناع جامعه و خانواده‌ها مبنی بر کیفیت آموزش های مجازی، نظارت حداکثری به عنوان سومین راهبرد باید مورد توجه و تاکید مدیران مدارس باشد.

وی افزود: در این دوره خاص که آموزش‌های حضوری تعطیل شده‌اند، معلمان کوشا و تلاشگر حداکثر وقت خود را در خدمت آموزش قرار داده اند که این خدمات، ایثارگری و فداکاری است.

کرمی انعطاف در تصمیم‌گیری را پنجمین راهبرد دانست و اظهار کرد: در این شرایط کرونا باید متناسب با رنگ شهرها که توسط ستاد کرونا ابلاغ می شود، در خصوص شیوه فعالیت مدارس و روش آموزش تصمیم گیری کنیم.

وی بیان کرد: برای تحقق اهداف باید از ظرفیت های برون سازمانی همچون صداو سیما، استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و سمن‌ها در راستای مشارکت حداکثری بهره بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی حداکثری دیگر راهبردهای این دوره است که همه باید در جایگاه و نقش خود، ضمن انجام وظیفه و مسئولیت خود، به جامعه و رسانه‌ها پاسخگو باشند.

وی هماهنگی درون سازمانی را به عنوان دهمین راهبرد مهم قلمداد کرد و گفت: باید تمام ظرفیت‌های درون سازمانی را در این دوره خاص به کار گیریم تا فرایند آموزش به خوبی انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار