مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی:

مشکلی در تامین مرغ سیستان و بلوچستان وجود ندارد

زاهدان (پانا) - مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد با پیگیری‌های انجام شده هم‌اینک مشکلی در توزیع مرغ در این استان وجود ندارد به طوریکه روزانه بیش‌از یک‌هزار تن گوشت مرغ کشتار روز در حال توزیع است.

کد مطلب: ۱۱۸۰۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مشکلی در تامین مرغ سیستان و بلوچستان وجود ندارد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، محمد مهدی اکبری اظهار کرد: عمده گوشت مرغ کشتار روز مورد نیاز سیستان و بلوچستان از استان‌های همجوار بویژه خراسان جنوبی و یزد و بخشی هم از محل تولیدات کشتارگاه‌های داخل استان تامین و به بازار مصرف عرضه می‌شود.
وی در خصوص قیمت هر کیلوگرم مرغ تنظیم بازار افزود: قیمت خرده فروشی مرغ کشتار روز تولید داخل استان ٢۴٩ هزار ریال و مرغ کشتار روز وارداتی از سایر استان‌ها ٢۶٠ هزار ریال است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته با راه‌اندازی پنج واحد جدید پرورش صنعتی مرغ گوشتی ظرفیت گوشت مرغ در این استان ۷۰۰ تن افزایش یافت.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحدها ٢٣٨ واحد با ظرفیت ۶ میلیون و ٢٣٨ هزار قطعه در هر دوره افزایش یافته که توان تولید بیش از ۴٢ هزار تن گوشت مرغ را داراست.

اکبری ادامه داد: همچنین ۵٧ واحدپرورش صنعتی مرغ گوشتی با ظرفیت بیش‌از ۶میلیون جوجه ریزی در سال در حال ساخت است که با اتمام عملیات اجرایی این واحدها افزون‌بر١٠ هزار تن به ظرفیت تولید گوشت مرغ در استان اضافه می‌شود.

وی گفت: بر اساس میزان جمعیت، گوشت مرغ مورد نیاز سالیانه سیستان و بلوچستان ۷۸ هزار تن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار