زالی: واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای 80 سال از فردا آغاز می شود

تهران (پانا) - فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونای استان تهران از آغاز واکسیناسیون گروه های سنی بالای ۸۰ سال از فردا و در قالب فاز دوم واکسیناسیون خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
زالی: واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای 80 سال از فردا آغاز می شود

به گزارش ایسنا، علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: از نظر آماری هنوز در سیر فزاینده پیک چهارم قرار داریم و پیش بینی ما این است که در ۱۰ روز آینده تغییر چشمگیری در شاخص ها نداشته باشیم. بررسی و آنالیز آماری نیز حاکی از آن است که متوسط مرگ و میر ما نسبت به بستری بیمارستانی و مبتلایان علی رغم افزایش مبتلایان و بستری ها نسبت به معدل سال ۹۹ کمتر شده که برای تحقق این مهم باید به پرسنل بیمارستانی خسته نباشید بگوییم. بی تردید ارتقای کیفیت مراقبت و موارد دیگری موجب تحقق این مهم شده است.

وی افزود: از ۶ فروردین تا ۶ اردیبهشت ماه ۳۱۰۷ بیمار ما به شکل سرپایی درمان شده اند، همچنین در زمینه ترخیص بیمارستانی در ۲۴ ساعت گذشته در تهران رکوردی با ترخیص ۱۴۳۰ بیمار رقم خورده است و بیماران از ۱۰۵ بیمارستان تهران ترخیص شده اند و این جای قدردانی از همکاران ما در بیمارستان ها دارد.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به راه اندازی خط تلفنی ۶۰۷۰ اشاره کرد و گفت: کار عملیاتی و نیروی انسانی این موضوع در حال انجام است و ظرف روزهای آینده می توانیم شاهد افتتاح این خط تلفنی باشیم.

وی ادامه داد: بحث تامین برق برای بیمارستان ها مطرح است و با توجه به کاهش نزولات آسمانی و تغییر الگوی مصرف در روزهای آینده با مشکل تامین برق مواجه خواهیم بود. لذا نیاز است در این جلسه مصوب شود اولا در مناطقی که بیشترین تراکم بیمارستان های پذیرنده بیماران کرونایی وجود دارد لیستی تهیه شود تا برق این محلات قطع نشود و یا اگر به اجبار چنین اتفاقی افتاد به گونه ای باشد که این بیمارستان ها از مدار خارج نشوند. بی تردید سوئیچ برق معمولی به ژنراتور زمان بر خواهد بود.

زالی افزود: امیدواریم در روزهای باقیمانده تا انتهای هفته محدودیت ها با جدیت بیشتری اعمال شود تا در جهت کنترل بیماری اقدام کنیم. در بار ترافیکی شهر نیز از روز گذشته با توجه به تغییرات اعمال شده افزایش را مشاهده می کنیم.

وی تاکید کرد: فاز اول واکسیناسیون تا پایان وقت اداری امروز به اتمام می رسد، به جز مواردی که نیاز به لکه گیری دارند و توسط همکاران ما انجام می شود. به این ترتیب از فردا فاز دوم واکسیناسیون از گروه سنی بالای ۸۰ سال آغاز و با واکسیناسیون سایر گروه های سنی ادامه پیدا می کند. در این مرحله در مراکز جامع سلامت با افرادی که پرونده الکترونیک دارند تماس گرفته خواهد شد تا آنها با مراجعه به مراکز جامع سلامت واکسیناسیون شان انجام شود.

زالی در پایان گفت: در حال حاضر ۸۴۵۹ بیمارکرونایی در تهران بستری هستند که از این میزان حدود ۲۰۰۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. فوتی های قطعی ناشی از کرونا ویروس ظرف ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران ۱۱۱ نفر بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار