کرونا تنها با تعطیلی بازار کنترل نمی‌شود

تهران (پانا) - رئیس اتاق اصناف مرکز استان کردستان می‌گوید کرونا تنها مختص بازار نیست که با اعمال تعطیلی در بازارهای کشور بتوان کرونا را کنترل کرد، بلکه باید این محدودیت ها در تمامی ادارات و سازمان ها و اماکن پرترددی که عامل انتشار کرونا هستند اجرایی شود.

کد مطلب: ۱۱۸۰۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
کرونا تنها با تعطیلی بازار کنترل نمی‌شود

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف، فرهاد عزت پور اظهار کرد: زمانی که بازار تعطیل می‌شود، دریافت مطالبات بانک‌ها نیز باید به تعویق بیافتد چرا که کسبه سرمایه اندکی دارند و پشتوانه ای نیز ندارند.

وی با اشاره به شرایط نامساعد کرونایی و‌ اقتصادی کشور عنوان کرد: تنها با بستن بازارها و‌ پاساژها کرونا مهار نمی شود و تنها فشار مضاعفی به اصناف که قشر ضعیف جامعه هستند بخصوص در شهرهای کوچک وارد می شود و هیچ گونه نظارتی بر رعایت پروتکل ها در دیگر مناطق پر ازدحام مانند مطب های پزشکان، بانکها، وسایل نقلیه عمومی و …. نیست و این مساله فقط اجحاف در حق اصناف است.

عزت پور با بیان اینکه ادامه این روند موجب نارضایتی اصناف است، تاکید کرد: اصناف مشکلات اقتصادی فراوانی دارند و دولت باید به فکر اقدامی اساسی برای وضعیت کسب و کارها باشد، وقتی یک کاسب و مغازه دار باید اجاره مغازه بدهد، جنس خریده و چک صادر کرده است، چگونه شغل خود را تعطیل کند؟ دریافت مطالبات مالی نیز باید به تعویق بیافتد و معافیت های مالیاتی نیز منظور شود و همچنین صاحبان مغازه ها باید برای دریافت اجاره مراعات مستاجر را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار