معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران:

امنیت، معیشت، سلامت و آموزش، مهمترین مولفه‌های تعیین کننده توسعه و پیشرفت هستند

تهران (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران، با تاکید بر پیوند میان سواد و سلامت، بالا بودن سطح آموزش و سواد افراد یک جامعه را همان برخورداری بیشتر بهداشت و سلامت برشمرد که این مسئله باعث بهبودی شرایط زندگی فرد می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۰۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
امنیت، معیشت، سلامت و آموزش، مهمترین مولفه‌های تعیین کننده توسعه و پیشرفت هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، جلسه شورای اداری سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران با حضور میررضا شفیع‌پور؛ معاون سوادآموزی و روسای ادارات سوادآموزی و همکاران معاونت تشکیل شد.

شفیع‌پور در ابتدای جلسه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان هفته سلامت را تبریک گفت.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن خدا قوت و تشکر از مدافعان سلامت، هفته سلامت را به همه تلاشگران عرصه سلامت تبریک گفت و افزود: چندین شاخص اساسی در توسعه هر کشور داریم که میزان بهره‌مندی هر جامعه از آن شاخص‌ها، سطح توسعه و رشد را در آن جامعه به نمایش می‌گذارد. امنیت، معیشت، سلامت و آموزش مهمترین مولفه‌های تعیین کننده توسعه و پیشرفت هستند و هرکدام از عناصر با هم رابطه‌ای تعاملی و دوسویه دارند.

وی همچنین گفت: ارتباط مستقیمی بین آموزش و سطح سواد و بهداشت وجود دارد. هر قدر سطح آموزش و سواد افراد یک جامعه بیشتر باشد از بهداشت و سلامت بیشتری برخوردار خواهند بود و این مسئله باعث بهبودی شرایط زندگی فرد می‌شود.

وی در ادامه گفت: در فرهنگ پزشکی، پیشگیری را مقدم بر درمان می‌دانند و افراد به هر میزان آگاهی و سواد بهداشتی داشته باشند، کمک می کند به سلامت آنان. به همین دلیل پیوند خاصی بین سوادآموزی و سلامت جامعه وجود دارد و این موضوع وظیفه همکاران سوادآموزی را بیشتر و سنگین‌تر می کند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش پایتخت ادامه داد: بر اساس آخرین بخشنامه‌های ارسالی از طرف سازمان نهضت سوادآموزی، نظارت‌های لازم و غیرحضوری از آموزش‌های مجازی دوره‌های مختلف سوادآموزی باید به دقت اجرا شود تا زمینه برگزاری آزمون‌ها فراهم شود.

در ادامه جلسه هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری آزمون‌‌های دوره‌های مختلف سوادآموزی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی سوادآموزی به عمل آمد و مقرر شد تا این مطالب در جلسه‌ای از طریق پیام‌رسان شاد به اطلاع مسئولان سوادآموزی مناطق رسانده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار