وزیر امور خارجه کشورمان وارد بغداد شد؛

ظریف: ایران و عراق از هر جهت به هم پیوسته هستند

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز وارد فرودگاه بغداد شد و به سرداران مقاومت، شهیدان سرافراز سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در محل شهادت این شهیدان ادای احترام کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: ایران و عراق از هر جهت به هم پیوسته هستند

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف که روز گذشته به قطر سفر کرده بود، در ادامه سفر خود ظهر امروز وارد فرودگاه بغداد شد و قرار است با مقامات این کشور درباره مسائل دوجانبه و همکاری‌های مختلف، دیدار و گفت‌وگو کند.

وی بعد از ادای احترام به سرداران مقاومت در فرودگاه بغداد در جمع خبرنگاران گفت: در هفته‌های گذشته من سفری به کشورمان منطقه داشتم و یکی از مهمترین کشورها برای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عراق است. روابط بسیار نزدیکی با این کشور داریم. مردم ایران و عراق با هم در برابر دشمان مشترک از صدام گرفته تا داعش مبارزه کردند و موفق بودند.

ظریف افزود: همکاری‌های متعدد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی با هم داریم. دو شهید بزرگوار ما شهید قاسم سلیمانی و شهید المهندس نماد مقاومت در این دو کشور هستند و لذا از هر جهت ایران و عراق به هم پیوسته هستند. فرصتی بود تا بعد از صحبت با مقامات قطری، امروز هم برای سفری نسبتا طولانی در بغداد هستم.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: امروز هم با مقامات و احزاب عراقی دیدار خواهم داشت و فردا هم به اقلیم خواهم رفت و با برادران اقلیم گفت‌وگو خواهیم کرد. این نشان دهنده عمق روابط ایران و عراق و مردم عراق و احزاب سیاسی و گروه‌های مذهبی عراق است و امیدواریم این روابط هر چه بیشتر گسترش پیدا کند و به صلح و امنیت منطقه کمک کند.

محمدجواد ظریف گفت: ما با عراق همکاری‌های بسیار خوبی در حوزه راه‌آهن، منابع مشترک، همکاری‌های اقتصادی و مالی و همینطور مسائل منطقه‌ای داریم. عراق نقش مهمی در منطقه داشته و مایلیم این نقش هرچه بیشتر گسترده شود.

دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با فواد حسین، وزیر خارجه عراق هم‌اکنون در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار