مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان خبرداد:

خوزستانی ها 49 میلیارد تومان زکات دادند

اهواز (پانا)- مدیرکل کمیته امداد استان در نشست شورای زکات استان از زکات ۴۰میلیارد تومانی خیرین خوزستانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
خوزستانی ها 49 میلیارد تومان زکات دادند

جلسه شورای زکات استان خوزستان با حضور امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیرکل کمیته امداد استان و سایر اعضا برگزارشد.
جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اعلام تحقق برنامه‌های حوزه زکات،به پانا گفت: در سال گذشته 49میلیارد تومان زکات واجب، مستحبی و فطره در استان جمع‌آوری‌شده است.
مدیرکل کمیته امداد خوزستان ظرفیت استان خوزستان در بخش زکات را خوب توصیف و خاطر نشان کرد: در سطح استان کمیته زکات با همراهی آیت الله موسوی فرد و مودیان زکات کمیته امداد برای دریافت زکات وجود دارد؛ شیبه با اشاره به توسعه و ترویج فرهنگ زکات با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی، میزان زکات جمع‌آوری‌شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد یافته است.
او با اعلام اینکه نیازمندان و مددجویان از برکات زکات بهره‌مند شده‌اند افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در زمینه توانمندسازی و حمایت از نیازمندان و در سرفصل‌هایی چون تهیه جهیزیه برای جوانان، تامین مسکن، تحصیل دانش آموزان، ایجاد اشتغال و درمان بیماران مددجو هزینه شده است.
دبیر شورای زکات خوزستان اظهار کرد: زکات جمع آوری شده در استان برای تأمین هزینه جهیزیه ، ساخت و تعمیرمنزل محرومان، تامین معیشت و هزینه درمان نیازمندان صرف شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان به سرفصل‌های هزینه کرد زکات در سال جاری اشاره کرد و افزود: زکات جمع‌آوری‌شده برای درمان بیماران صعب‌العلاج، ازدواج، تأمین مسکن، آزادی زندانیان و تحصیل هزینه شده است.
وی گفت درصد از کل زکات دریافتی به‌منظور رفع مشکلات نیازمندان و 1۰ درصد آن برای ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود،

شیبه با اشاره به اینکه زکات جمع آوری شده در هر منطقه برای رفع نیازهای همان منطقه هزینه می شود افزود: از مجموع زکات دریافتی 90 درصد برای نیازمندان و ۱0درصد نیز برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

شیبه افزود: توسعه سنت حسنه زکات فرهنگ انفاق و نیکوکاری در اسلام است که از راهکارهای اساسی در محرومیت‌زدایی به شمار می‌رود اظهار کرد:تبلیغ فرهنگ زکات و اطلاع رسانی درست و به موقع توسط مبلغان و امامان جمعه و همچنین مشارکت مردم در پرداخت زکات، می تواند موجب ارتقاء سطح زندگی محرومان جامعه شود.

وی با تأکید بر تعامل موثرحوزه علمیه، امامان جمعه، روحانیون و مبلغان با شورای زکات استان باهدف ترویج فرهنگ زکات، گفت: برگزاری نشست با کشاورزان قبل از فصل برداشت، تدوین برنامه‌های اعتقادی در حوزه زکات و همکاری صداوسیما و جهاد کشاورزی می‌تواند پرداخت زکات در جامعه را افزایش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار