بیماران قرنطینه در منزل، خدمات درمانی رایگان دریافت می کنند

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل خبر داد بیماران کرونایی که در قرنطینه خانگی باشند از خدمات درمانی رایگان بهره مند می شوند.

کد مطلب: ۱۱۸۰۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بیماران قرنطینه در منزل، خدمات درمانی رایگان دریافت می کنند

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان اردبیل اظهار کرد: با شرکت های بیمه هماهنگ شده کسانی که تست شان مثبت است و احتیاج به تزریقات و... دارند این خدمات را در منزل دریافت کنند و خدماتی که برایشان انجام می گیرد به صورت رایگان است.

او یادآور شد: محدودیت های شبانه و جاده ای همچنان ادامه دارد و کسانی که پلاک هایی غیر از شهر اردبیل را دارند، بررسی شده در صورت تخلف با آنها برخورد می شود و افراد ساکن اردبیل نیز نباید از شهر خارج شوند، مگر در موراد اضطراری تا با این روش ها از میزان بستری ها و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در استان کاسته شود.

استاندار اردبیل همه مردم اردبیل را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت کرد و گفت: اگر درصد بیشتری از مردم رعایت کنند، به امید خدا وضیعت روز به روز بهتر خواهد شد و پیک چهارم نیز سپری می شود.

بهنام جو گفت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توسط برخی از افراد و ناشناخته ماندن این بیماری تعداد بستری ها و مرگ و میر ناشی از این ویروس در سطح استان روند صعودی دارد.

او گفت: متاسفانه با وجود رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی بیشتر مردم استان و تلاش های شبانه روزی کادر درمان و نیروی انتظامی و سپاه و بسیج، باز هم شاهد افزایش شدت شیوع ویروس کرونا هستیم و از مردم انتظار داریم عادی انگاری و بی توجهی را کنار بگذارند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر تعداد افرادی که در بیمارستان ها بستری می شوند، روز به روز افزایش می یابد بیان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته 17 نفر بیمار کرونایی فوت کردند در حالی‌که آمار فوتی در روزهای قبل زیر 10 نفر بود و میزان بستری ها از بهبود یافتگان پیشی گرفته است.

بهنام جو این رشد مرگ و میر را ناشی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی برخی افرادی که تست شان مثبت است، دانست و اظهار کرد: با وجود اینکه از این افراد تعهد گرفته شده که در داخل منزل بمانند و بیرون نیایند و حتی کمک های معیشتی شان درب منزل آنها ارائه می شود، ولی باز بی توجهی کرده و به لحاظ وجود ویروس جهش یافته در سطح کشور سبب انتشار بیشتر این بیماری می شوند.

او به خانه ماندن مردم استان تاکید کرد و افزود: افراد مبتلا به کرونا تامین مایحتاج خود و انجام امور خارج از منزل را به نزدیکان خود بسپارند و اگر این افراد کسی را نداشته باشند با شماره ۳۱۳۳ تماس بگیرند تا در اسرع وقت برای رفع نیازهای ضروری آنان اقدام شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در جلسه امروز آخرین وضیعت استان از لحاظ کنترل بیماری کرونا بررسی شد و قرار است ضمن افزایش برخی محدویت ها، اکیپ های بهداشتی و بسیج کار سرکشی را انجام دهند.

بهنام جو با بیان اینکه از ابتدای اجرای دو طرح ستاد پیشگیری و قرارگاه شهید سلیمانی از ظرفیت ها استفاده شده است، گفت: از ابتدای شیوع این ویروس پایگاه های مقاومت، هلال احمر، مردم و اصناف، نیروهای انتظامی و نظامی پا به پای همدیگر در پیشگیری و کنترل این ویروس تلاش می کنند و جا دارد از همه زحمت کشان قدردانی شود.

او با بیان اینکه ۴۲۹نفر در بیمارستان های شهرستان اردبیل بستری هستند، گفت: با هماهنگی پایگاه های مقاومت هر روز به ۳ هزار نفر قرنطینه شده در منزل سرکشی می شود تا نیازهای این افراد احصا و در حد مقدور رسیدگی شود.

این مسوول تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا هیچ گونه مراسم و دورهمی در شب های رمضان برگزار نمی شود بجز شب های احیا بصورت محدود و در فضای باز، که چگونگی آن با هماهنگی و طبق دستور العمل اعلام می شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه کل قرنطینه در منزل در شهرستان اردبیل ۱۸هزار و ۷۲۱ مورد گزارش شده است، افزود: متاسفانه از این تعداد بیش از ۳ هزار نفر به تعهد خود عمل نکرده و محل قرنطینه خود را ترک کرده اند و باید این افراد احصا و قوانین را توجیه شوند.

بهنام جو کنترل شهر اردبیل را نسبت به شهرهای دیگر استان حساس تر عنوان کرد و گفت: تقسیم بندی مناطق در دستور کار قرار گیرد و یک در روز در میان تماس با بیماران تماس تلفنی یا مراجعه حضوری انجام شودو در صورت کمبود نیرو از اداراتی که نیروهای دورکار دارند استفاده شود.

در این جلسه فرماندار اردبیل، فرمانده نیروی انتظامی،رییس شبکه بهداشت شهرستان، نماینده اصناف، بازاریان و فرمانده سپاه و بسیج شهرستان اردبیل گزارش اجمالی از آخرین وضعیت کرونا در سطح شهر ارائه دادند.

بهروز ندایی، معاون استاندار اردبیل هم در حاشیه جلسه ستاد طرح شهید سلیمانی استان گفت: وضعیت استان حاد بوده و تعداد بستری ها بالا رفته که این امر نیازمند مشارکت و همکاری بیش از پیش مردم، کادر درمان و مسوولان است.

او بیان کرد: لازم است کسانی که تست کرونای آن ها با وضعیت قابل تحمل مثبت شده، شرایط قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

معاون استاندار اردبیل اظهار کرد: وضعیت افراد قرنطینه در منزل نیز به صورت مرتب از سوی کادر درمان و نیروهای طرح سردار سلیمانی رصد می شود.

ندایی تصریح کرد: محدودیت های کرونا تا زمان خروج از وضعیت قرمز ادامه دارد و در این مدت از ورود و خروج به استان جلوگیری می شود.

سردار جلیل بابازاده، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان نیز در حاشیه این جلسه گفت: با توجه به شرایط خاص کرونایی که آسیب ملی محسوب می شود، بسیج هم در کنار مسوولان و مردم تا زمان خروج از این وضعیت همکاری می کند.

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم با تاکید بر جدی گرفتن استفاده از ماسک در همه مکان ها گفت: خانواده باید مانند استفاده از لباس در هنگام خروج از منزل ماسک استفاده کنند و از برداشتن ماسک پرهیز کنند.

او افزود: در خصوص قرنطینه خانگی هم، افراد مبتلا و تحت قرنطینه، بایستی ۱۴ روز در خانه بمانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار