واکنش معاون دفتر رئیس‌جمهوری به تقطیع صحبت‌های روحانی

رویکرد جریان تحریف مخل آرامش روانی مردم است/مخالفان داخلی و خارجی دولت یک بار دیگر به موضع مشترکی رسیده‌اند

تهران (پانا) - معاون دفتر رئیس‌جمهوری به تقطیع و تحریف بخشی از صحبت‌های حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی در روز پنج شنبه، واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
واکنش معاون دفتر رئیس‌جمهوری به تقطیع صحبت‌های روحانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علیرضا معزی با انتقاد از بازنمایی مغرضانه اظهارات رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: روحانی در بخشی از مراسم که مربوط به افتتاح ۱۵۰ طرح شیلات بود، در توضیحاتی مرتبط با طرح‌های افتتاح شده، از ارجحیت استفاده از گوشت آبزیان به گوشت قرمز براساس استانداردهای سلامت سخن گفت و ابراز امیدواری کرد عادت مصرف مردم به سوی این فرآورده‌های مغذی‌تر و مفیدتر تغییر یابد.

وی گفت: او البته پیش و پس از بیان این جملات، صریحاً تاکید کرد که اگر فرآورده‌ها با قیمت مناسب و به اندازه کافی عرضه شده و در اختیار مردم قرار گیرد، می‌توان انتظار چنین تغییری را داشت.

معزی افزود:‌ با این حال جریان تحریف از دیروز با تقطیع جملات رئیس‌جمهوری و حذف بخش‌هایی که مربوط به ضرورت عرضه آبزیان به قیمت مناسب بوده است،‌ محتوای سخن را طوری بازنمایی می‌کنند که انگار روحانی در پی گرانی گوشت و مرغ و به عنوان راه حل، از مردم خواسته ماهی و میگو استفاده کنند.

علیرضا معزی با تقبیح این رویکرد جریان تحریف، آن را مخل آرامش روانی مردم و زایل‌کننده اعتماد عمومی برشمرد و خاطرنشان کرد: جالب است که مخالفان داخلی و خارجی دولت یک بار دیگر به موضع مشترکی در خصوص یک مسئله رسیده‌اند و با ارائه اطلاعات ناقص، سعی در وارونه جلوه داده جملات روحانی دارند.

علیرضا معزی در رشته توئیت دیگر هم نوشت:

«دیروز با حضور رییس‌جمهور و در رویدادی مهم و ملی، ۴۶۳۵ طرح کشاورزی شامل ۱۵۰ طرح حوزه‌ی شیلات، افتتاح شد. روحانی پس از بخش مربوط به طرح‌های شیلات، سخنان کوتاهی داشت که در این رشته توییت، جملات ایشان را عینا نقل می‌کنم و انصاف افکار عمومی را به قضاوت می‌طلبم.

روحانی: "اگر ما بتوانیم [آبزیان را] به قیمت مناسب و به اندازه‌ی مناسب در اختیار مردم قرار دهیم؛ مسلما اگر عادت مردم از مصرف گوشت قرمز یا گوشت مرغ حرکت بکند به سمت آبزیان، خوب این یک تحول بزرگی است. شرطش این است که هم بتوانیم به اندازه کافی اینها را وارد بازار بکنیم و هم به قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بدهیم که مردم، توان استفاده داشته باشند".

حالا بسیار واضح است که با تقطیع سخنان روحانی و حذف قسمت ابتدایی و انتهایی آن، عملیات روانی تازه‌ای کلید خورده است.

با اطمینان به اینکه کپشن تقطیع شده به مراتب از ویدیوی اصلی بیشتر دیده می‌شود، تحریف افکار عمومی از خبرگزاری‌ها داخلی و کانال‌های توزیع محتوا در شبکه‌های اجتماعی آغاز و تا رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران نیز ادامه یافت.

تا آنجا که بی بی سی فارسی پارا فراتر گذاشت و این‌چنین روایت کرد که روحانی، «راه حل»گرانی گوشت و مرغ را تغذیه مردم از آبزیان می‌داند و بر اساس این نقل قول تحریف شده، فراخوان صدا و تصویر داد.تحریک افکار عمومی و ایجاد تنش و عصبیت، همان نقطه‌ای است که خیلی‌ها را به هم می‌رساند.

کار حتی به آنتن زنده‌ی تلویزیون و مجریان نوپا و جویای توجه هم رسید و در تداوم همان بی‌طرفیِ معمول رسانه‌ی ملی، از شهروندان خواسته شد که برای آنکه بین انتخاب مرغ و ماهی در نمانند در انتخابات خرداد شرکت کنند!!! وایرال شدن در شبکه‌های اجتماعی با هر بهانه هم که سودای این روزهاست.

فراتر از کانال‌های تلگرامی و مجریان نورسیده، حتی سیاستمداران شناخته شده نیز در تله‌ی بازی‌های روانی افتادند و این زنگ خطری است که حتی تحلیلگران نیز به سادگی مرعوب محتوای جعلی و زرد شبکه می‌شوند بی‌آنکه به اندازه‌ی دیدن یک ویدیو کمتر از دو دقیقه درنگ کنند.

ما، دقیقا همه‌ی ما، هم محتاج به اخلاق هستیم و هم محتاج به سوادرسانه‌ای. این یک کنایه نیست این یک یادآوری به خود و دیگران است.»

نحوه تقطیع سخنان روحانی درباره مصرف ماهی به جای گوشت و مرغ را در تصویر زیر ببینید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار