حاجی میرزایی خبر داد

چگونگی برگزاری امتحانات پایانی دانش‌آموزان

حذفیات کتب درسی برای تمام پایه‌های تحصیلی در شرایط وضعیت قرمز، نارنجی و آبی بر روی سایت مرکز سنجش وزارتخانه و سازمان پژوهش قرار دارد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه ارزشیابی و برگزاری امتحانات پایانی دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف تحصیلی توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی برگزاری امتحانات پایانی دانش‌آموزان

محسن حاجی میرزایی در برنامه‌ گفت‌وگوی وزیر با خانواده بزرگ آموزش و پرورش که از کانال گفت‌وگو با شما در شبکه شاد پخش شد اظهار کرد: بیش از ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار پیام از معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها به دست ما رسیده است و ۶ میلیون کاربر این پیام را ارسال کرده اند.

وی مهمترین دغدغه در پیام‌های رسیده را امتحانات آخر سال عنوان کرد و افزود: بیش از ۳۰ درصد سوالات و ابهامات مربوط به این موضوع است. بر اساس هماهنگی‌ها امتحانات را بعد از عید فطر و از ۲۷ اردیهشت آغاز می‌کنیم. تلاش داریم امتحانات حداکثر تا قبل از ۲۸ خرداد که زمان برگزاری انتخابات است تمام شده باشد.

امتحانات هم حضوری است هم غیرحضوری

حاجی میرزایی با اعلام اینکه ۲۷ اردیبهشت زمان پایان آموزش‌ها برای دوره متوسطه و آخر اردیبهشت زمان پایان آموزش برای ابتدایی‌ها است، بیان کرد: امتحانات به ۲ صورت حضوری و غیرحضوری است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اصرار داریم امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار شوند گفت: این سوال مطرح شده است که چرا در چنین شرایطی بر روی امتحانات حضوری تکیه می‌شود؟ ما به طور قطع بدون هماهنگی با ستاد ملی کرونا و رعایت ملاحظات، و پروتکل‌های بهداشتی کاری انجام نخواهیم داد.

اگر در زمان اعلام شده از سوی ستاد کرونا اجازه برگزاری امتحانات حضوری داده نشود، ممکن است امتحانات به تاخیر بیفتد همچنین برای سایر پایه‌ها اگر اجازه برگزاری امتحان حضوری وجود نداشت، ارزشیابی‌ها غیرحضوری خواهد بود و اختیار را به شورای مدرسه داده ایم

فقط امتحانات دو پایه حضوری است

وی با اشاره به اینکه امتحانات این دو پایه امتحانات تاثیرگذاری است و در آینده شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان اثرگذار است تاکید کرد اگر امتحانات این پایه‌ها غیرحضوری باشد احتمال تضعیف حقوق افراد وجود دارد لذا باید امتحانات مطمئنی داشته باشیم تا حق هیچ دانش‌آموزی تضعیف نشود.

حاجی میرزایی همچنین اضافه کرد اگر در زمان اعلام شده از سوی ستاد کرونا اجازه برگزاری امتحانات حضوری داده نشود، ممکن است امتحانات به تاخیر بیفتد همچنین برای سایر پایه‌ها اگر اجازه برگزاری امتحان حضوری وجود نداشت، ارزشیابی‌ها غیرحضوری خواهد بود و اختیار را به شورای مدرسه داده ایم.

وزیر آموزش و پرورش معلم را مهم ترین عامل ارزشیابی دانست و عنوان کرد: هنوز بیش از ۳ هفته به پایان سال تحصیلی باقی مانده است امیدوارم به سمت آرامش بیشتر در بحث کرونا پیش برویم و شرایط شهرهای ما به وضعیت مناسب تری برسد.

وی به موضوع حذفیات امتحانات اشاره ای داشت و گفت: حذفیات کتب درسی را برای تمام پایه‌های تحصیلی در شرایط وضعیت قرمز، نارنجی و آبی در ابتدای سال تحصیلی مشخص کردیم و حذفیات روی سایت مرکز سنجش وزارتخانه و سازمان پژوهش قرار دارد.

امیدواری برای برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری در سال تحصیلی جدید

حاجی میرزایی با تاکید براینکه کار در شبکه شاد کاملا رایگان است درباره دغدغه‌های برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری بیان کرد اکنون شرایط کشور دشوار است و ما به هفته‌های آخر سال رسیدیم به نظر نمی‌رسد مجالی برای برگزاری کلاس حضوری وجود داشته باشد. علاقه‌مند بودیم دوره حضوری کوتاهی برای جبران برگزار کنیم اما شرایط، شرایط مناسبی نیست و پیش بینی نمی‌کنیم امسال کلاس حضوری داشته باشیم اما امیدواریم سال آینده کلاس‌ها حضوری باشد.

وی در ادامه درباره استخدام در آموزش و پرورش عنوان کرد: درباره مشمولان قانون تعیین تکلیف که باید تبدیل وضعیت می‌شدند اقدامات لازم صورت گرفته است و تاکنون بیش از دو سوم مشمولان در گروه‌های چهارگانه معلمان حق التدریس، خرید خدمات، نهضتی و مربیان پیش دبستانی تعیین وضعیت شده اند و یک سوم باقی مانده تا پایان بهار ۱۴۰۰ تعیین وضعیت خواهند شد.

از چه طریقی در آموزش و پرورش استخدام شویم؟

وزیر آموزش و پرورش مسیرهای استخدام در آموزش و پرورش را برشمرد و افزود: یک روش استخدام، شرکت در کنکور سراسری و انتخاب دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است و افراد از روزی که پذیرفته شوند استخدام می‌شوند؛ مسیر دوم ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است که از بین فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها به اندازه نیازی که داریم با برگزاری آزمون استخدامی نیرو جذب می‌کنیم؛ برای افرادی که با آموزش و پرورش همکاری داشته اند این آمادگی را داریم که سن شرکت در آزمون را به میزان سال‌هایی که با همکاری داشته اند افزایش دهیم تا بتوانند از امکان استخدام برخوردار شوند.

به گفته حاجی میرزایی حق التدریس همکاران آخر سال گذشته تسویه شده است و ۱۵ روز شهریور تا آخر اسفند محاسبه و پرداخت شده است.

وی تاکید کرد مکرر اعلام کردیم در مدارس دولتی دریافت پول وجه قانونی ندارد و امری داوطلبانه است، لذا مدرسه حق ندارد اولیا را مجبور به پرداخت وجه کند و اگر این کار را انجام دهد تخلف است.

وزیر آموزش و پرورش از لایحه رتبه بندی گفت که قول داده بودیم این لایحه تا قبل از پایان سال تحویل مجلس شود که این امر محقق شد اکنون در مراحل بررسی و تصمیم گیری در مجلس است و وقتی در مجلس تصویب شود اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار