طرح حفاظت هوشمند از پارک ملی گلستان آماده بهره‌برداری است

گلستان(پانا) - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان اعلام کرد طرح حفاظت هوشمند از پارک ملی گلستان با گذراندن مرحله رفع اشکالات جزئی آماده بهره‌برداری است.

کد مطلب: ۱۱۷۹۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح حفاظت هوشمند از پارک ملی گلستان آماده بهره‌برداری است

به گزارش ایرنا؛ محمد احمدی عنوان کرد: برای بهره برداری از این طرح بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز سخت افزاری و تامین و نصب تجهیزاتی مانند دوربین نظارتی هزینه شده است.

وی ادامه داد: اکنون چهار دوربین نظارتی در پارک ملی گلستان نصب و به شبکه مخابرات متصل شده که هر کدام از این دوربین ها امکان رصد منطقه را تا شعاع پنج کیلومتری دارند.

پارک ملی گلستان به عنوان قدیمی‌ترین پارک ملی کشور هر ساله با افزایش دما و کاهش رطوبت هوا، درگیر آتش‌سوزی می‌شود که با هدف جلوگیری از حریق و کنترل و مهار آن در این ذخیره گاه طبیعی با روش الکترونیکی دی ماه سال ۹۷ تفاهم نامه سه جانبه‌ای میان سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استانداری گلستان امضا شد.

کاهش رطوبت و افزایش دما در تابستان و رسیدن فصل پاییز از عوامل مهم خشک شدن علفزارها، برگ درختان و درختچه‌های پارک ملی گلستان و تسهیل‌گر وقوع حریق در این ذخیرگاه زیست کره است که این عوامل در کنار روشن کردن آتش بدون رعایت اصول ایمنی توسط مسافران هر ساله موجب آتش سوزی و وارد شدن خسارت به ده‌ها هکتار عرصه این طبیعت خدادادی می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان همچنین در خصوص پوشش اینترنت تلفن همراه در مناطق روستایی استان، افزود: در حال حاضر ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از پوشش اینترنت تلفن همراه برخوردارند.

وی گفت: رفع مشکل اینترنت ضعیف در ۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، جزو برنامه اصلی این اداره کل در سال جاری است.

به گفته وی پوشش اینترنت در مناطق روستایی گلستان در سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل، پنچ درصد بیشتر شد.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان دارد که ۴۷ درصد آن را روستاییان تشکیل داده و از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار