کسب مقام چهارم کشوری گلستان در دست آموزش و پرورش

گلستان(پانا)- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت استان گلستان با همراهی خیران و مشارکت آنان در امر مدرسه‌سازی مقام چهارم کشوری پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کسب مقام چهارم کشوری گلستان در دست آموزش و پرورش

به گزارش ایرنا؛ یاسر لیوانی عنوان کرد: این پویش با رویکرد مشارکت بیشتر بانوان در امور مدرسه‌سازی از دی ماه پارسال تا ۲۴ فروردین امسال در راستای اجرای طرح تحولی مشارکت‌های مردمی و طرح آجر به آجر انجام شد.

پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» بخشی از طرح ملی آجر به آجر است.

وی افزود: در این پویش ۴۸ هزار خیر گلستانی که بیشتر از بانوان بودند افزون بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای مدرسه سازی کمک کردند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: سهم خیرین خُرد که با پرداخت حداقل ۱۰۰ هزار ریالی در این پویش شرکت کرده بودند، یک میلیارد و صد میلیون ریال و سهم خیرین کلان پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود.

طرح ملی آجر به آجر در راستای جلب و جذب مشارکت‌های خرد مردمی و با هدف فرهنگ‌سازی در امر مدرسه‌سازی راه‌اندازی شده ومردم با هر پرداخت هر مبلغی می‌توانند در این پویش مشارکت کنند.

لیوانی در ادامه به مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در امر مدرسه‌سازی گلستان اشاره کرد و گفت: این بنیاد تاکنون ۳۴۷ کلاس درس در قالب ۴۵ پروژه در استان ساخته و تحویل داده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز ۱۶ کلاس درس در قالب ۲ مدرسه با مشارکت این بنیاد در گلستان در حال ساخت است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بنیاد برکت با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در اسفند ماه سال ۹۹، گفت: در قالب این تفاهم نامه بنیاد هزار مدرسه کانکسی یک تا ۲ کلاسه و ۵۰۰ مدرسه یک تا سه کلاسه را در مناطق محروم احداث خواهد کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، در ۶ ماه نخست امسال ساخت ۱۵۰ کلاس درس در قالب ۲۲ مدرسه با زیربنای مجموع ۲۶ هزار مترمربع در استان آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار