اجرای طرح استعداد سنجی مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

بجنورد(پانا) -مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی از اجرای طرح استعداد سنجی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه اشتغال در سطح استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح استعداد سنجی مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

به گزارش اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی، مجید الهی اظهار کرد: تمامی خانواده‌های ۶۵ سال به بالا که توانایی اجرای شغل را دارند اکنون در حال استعدادسنجی هستند.

وی با بیان اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد بر اساس ظرفیت‌های مناطق مختلف شهرستان تدوین و اجرایی می‌شود، گفت: با فراهم شدن اشتغال مددجویان زیر پوشش، افراد از دسترنج خود امرار معاش کرده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن اشاره به اینکه کمیته امداد توانسته به‌طور متوسط ۳۰ درصد مشاغل خرد و خانگی خراسان شمالی را ایجاد کند افزود: در این زمینه بیش از ۱۷٠ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت‌شده است.

الهی راد اولویت این نهاد را توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت اعلام کرد و گفت: سال گذشته حدود ۳ هزار و ۵٠٠ شغل جدید با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از محل تبصره ۱۶ و منابع داخلی کمیته امداد برای مددجویان ایجاد شد که این طرح‌ها در حوزه‌های دام‌پروری، کشاورزی، صنایع‌دستی، خدمات، صنعت، حمل‌ونقل، مشاغل صنفی و خانگی است.

وی با اشاره به رتبه پنجم استان در ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد، بیان کرد: این نهاد سال گذشته رتبه پنجم کشور را کسب کرده است.

این مقام مسؤول همچنین به راه‌اندازی آشپزخانه‌های مهدوی و طرح اطعام و افطاری ساده اشاره و تصریح کرد: سال گذشته ۸۵ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع‌شده است که ارزش آن بیش از ۱۳ میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین از توزیع ۶۲۵ هزار وعده‌غذای گرم بااعتبار ۸ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۵۵۰ تبلت بااعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و ۱۳ هزار بسته تحصیلی به دانش‌آموزان استان اهداشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار