تیم های مناظره بوکان و سلماس رتبه اول مسابقات ملی مناظره دانش آموزی آذربایجان غربی را کسب کردند

ارومیه (پانا) – مسابقات ملی مناظره دانش آموزی در استان آذربایجان غربی با قهرمانی تیم مناظره شهرستان بوکان در بخش پسران و تیم شهرستان سلماس در بخش دختران به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تیم های مناظره بوکان و سلماس رتبه اول مسابقات ملی مناظره دانش آموزی آذربایجان غربی را کسب کردند

اولین دوره مسابقات ملی مناظره دانش آموزی در استان آذربایجان غربی هماهنگ با سراسر کشور با حضور 6 تیم از 6 شهرستان و منطقه در بخش پسران و 8 تیم از 8 شهرستان و منطقه در بخش دختران برگزار شد.

رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی در گفت وگو با پانا در خصوص اهمیت مسابقات مناظره دانش آموزی گفت: سازمان دانش آموزی، در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین تربیت نسلی مطالبه گر و پویا، طی یک برنامه ریزی مدون مسابقات مناظره دانش آموزی را طراحی و اجرا کرد.

حسین عباس زاده افزود: بحث و گفت وگوی دانش آموزان در رابطه با موضوعات مهمی که از ابتدای تحصیل تا اتمام با آن ها سر و کار دارند علاوه بر دانش آموزان برای عوامل اجرایی و متولیان نظام تعلیم و تربیت نیز جذابیت داشت و به طور مستقیم در جریان نظرات و پیشنهادات دانش آموزان در رابطه با موضعات مختلف قرار گرفتند.

وی در رابطه با روند برگزاری این مسابقات نیز گفت: با توجه به شرایط کرونایی موجود در کشور همه مسابقات به صورت مجازی و در یک بستر مجازی برگزار شد و تیم های مناظره خوی، شاهین دژ، نازلو، میاندوآب، بوکان و سلماس در بخش پسران به رقابت پرداختند که در نهایت تیم مناظره شهرستان بوکان در مسابقه فینال مقابل تیم مناظره شهرستان شاهیندژ به برتری رسید و مقام اول بخش پسران را کسب کرد. حذف کنکور، استفاده دانش آموزان از تلفن همراه و تنوع مدارس در ایران و ... از جمله مباحث مطروحه در این بخش بود.

عباس زاده به روند برگزاری مناظره در بخش دتران نیز اشاره کرد و گفت: تیم های مناظره سلماس، ناحیه 2 ارومیه، نازلو، کشاورز، میاندوآب، بوکان، خوی و شاهین دژ 8 تیم حاضر در این مسابقات در بخش دختران بودند که تیم سلماس در مسابقه پایانی تیم ناحیه 2 ارومیه را شکست داد و عنوان قهرمانی این مسابقات را در بخش دختران کسب کرد. استفاده از تلفن همراه، حذف کنکور، تشکل های دانش آموزی، کتب درسی، کتب کمک آموزشی و ... نیز از جمله مباحث طرح شده در بخش دختران مسابقه مناظره بود.

به گفته رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی داوری این مسابقات را اساتید برجسته دانشگاهی و مربیان با تجربه تشکیلاتی بر عهده داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار