گریمور مشهور تبریزی در گفت و گو با پانا:

گریم آکادمی را در این شهر من پایه‌ریزی کردم

تبریز(پانا) - هر کاری باید زمینه سازی شود و قبل از هر کاری که قرار است انجام شود، باید آموزش آن در جامعه داده شود.

کد مطلب: ۱۱۷۸۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
گریم آکادمی را در این شهر من پایه‌ریزی کردم

رضا فلاحیان با اشاره به اینکه قبل از این وقتی سخن از رشته هنر می شد، فقط هنر را گرافیک می دیدند، به پانا گفت: من بعد از اینکه در رشته تجربی دیپلم گرفتم، تغییر مسیر دادم و به سمت گرافیک رفتم. این در حالی بود که هنگام خواندن رشته تجربی به هنرهایی چون نقاشی و مجسمه سازی نیز مشغول بودم.
وی افزود: مشکلات زیادی در این مسیر وجود داشت. یکی از این سختی‌ها، نبودن حمایت بود. هنر را کسی به حساب نمی آورد و به هنر نگاه درآمدزایی و یا شغلی وجود نداشت. برای همین اهمیت زیادی برایش قائل نبودند. رشته های هنری را موضوع دلی حساب می‌کردند و اگر به کسی می گفتی کار هنری انجام می دهم، شما را فردی بیکار تلقی می کرد.
این طراح صحنه و گریمور مشهور با بیان اینکه تهیه متریال ها بسیار سخت بود و کم و یا محدود پیدا می‌شدند گفت: برای تهیه آنها باید حتماً به تهران سفر می کردیم. از مشکلات دیگر این بود که آموزش وجود نداشت و مخصوصاً در مورد گریم که حتی مواد آنها را خودمان آماده می کردیم.
وی افزود: به ذهن من خطور کرد که چه می شد در شهر من هم آموزشگاه‌هایی باشد و حتی در دانشگاه هم رشته گریم تدریس شود. گریم در اولویت آخر رشته های هنری بود که بود و نبودش زیاد فرقی نمی‌کرد. خوشبختانه با وجود ناملایمات ایستادیم و هم آموزشگاه های زیادی ایجاد شد و هم رشته گریم در دانشگاه بوجود آمد. امروزه آموزشگاه هایی داریم که با تفکیک بندی و سازماندهی قسمت های مختلف هنری، به صورت تخصصی تمامی رشته ها را آموزش می‌دهند.
فلاحیان اظهار کرد: مثل تمامی دنیا در ایران هم گریم اسپشیال و گریم سنگین صحنه کار می‌شود، ولی تفاوتش با دیگر کشورها در نشان دادن کار است که آنها آزادانه می توانند کارهایشان را ارائه دهد و این باعث شده که عموم مردم به نبود این مسائل در ایران باور داشته باشند.
وی از پروژه هایش می‌گوید و می‌افزاید: پروژه های در دست اقدام در کشور آذربایجان دارم و منتظر باز شدن مرزها هستم. بیشتر کارهای من برون مرزی است و در کشورهای ترکیه، آذربایجان، گرجستان و روسیه کارهایم را انجام می‌دهم و این به علت همان محدودیت هاست که در آنجا کم است و راحت می توانم کار کنم.
بهترین کارهایم محصول کشور آذربایجان با نام" ol" ونیز"علی و نینو" (ali&nino) کار تاریخی و خارجی بود و در ایران نیز "آتابای"با تهیه کنندگی و کارگردانی نیکی کریمی را می توانم نام ببرم که از کارهای خوب من است.
این گریمور تبریزی افزود: من در تبریز روزهایی شده بود که به صورت رایگان کارگاه گریم گذاشته بودم و با تمام تجهیزات رایگان آماده تدریس بودم و این را به صورت یک کار نیکوکارانه و خیرخواهانه انجام می‌دادم زیرا هرکسی نوعی احسان می‌دهد و من نیز این کار را انجام دادم. ولی متاسفانه حتی یک نفر هم برای این موضوع نیامد. گریم آکادمی را در این شهر من پایه‌ریزی کردم.
وی خاطر نشان کرد: به نظر من هر کاری باید زمینه سازی شود و قبل از هر کاری که می خواهیم انجام دهیم باید آموزش آن در جامعه داده شود و ما در این زمینه کمبود داریم که بعد از آمدن یک موضوع به جامعه با آن آشنا می‌شویم و این باعث می‌شود به جای درست کار کردن با آن قسمت‌های منفی آن را یاد بگیریم. در مورد گریم نیز اینچنین است. باید از پایه تعریف صحنه درست انجام گیرد. مثلاً طراح صحنه فقط طراحی صحنه انجام نمی دهد، بلکه می تواند کارهای دیگری را انجام دهد. مثل کاری که من برای مجموعه موزه شهید فکوری که خلبان بود انجام دادم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار