تئاتر، هنری پایان ناپذیر

تبریز(پانا) - امروزه بر خلاف نسل‌های قبلی، هنر برای کودکان و نوجوانان از اهمیت بالایی برخوردار است. تا جایی که افراد از سنین کودکی پا به عرصه هنر می‌گذارند.

کد مطلب: ۱۲۲۷۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تئاتر، هنری پایان ناپذیر

در این راستا دانش آموز فعال عرصه هنر در شهرستان مرند در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: با این که ۱۵ سال دارم اما از کودکی به فعالیت های هنری علاقه مند بوده و هنر در رگ های من جریان داشت.

حسن خدمتی افزود: از ۴ سالگی فعالیت هنری خودم را در عرصه تئاتر شروع کردم و توانستم برای اولین بار در جشنواره تئاتر بین المللی فجر حضور یابم و این افتخار بزرگی است که یک نوجوان می تواند به دست بیاورد.

وی ضمن تشریح هدف خود در عرصه هنر گفت: هدف من ادامه دادن این عرصه و فعالیت های هنری است و می دانم که با تلاش و کوشش می توانم در آینده به کارگردان، نویسنده و یا بازیگری پرآوازه تبدیل شوم.

وی ضمن توصیه های به والدین گفت: بعضی از والدین با فعالیت هنری فرزندانشان مخالفت می کنند چرا که موفقیت را تنها در رشته های شاخه نظری می دانند. این کار باعث تضعیف روحیه ی یک نوجوان شده و باعث آسیب دیدن او در زندگی تحصیلی می شود و لذا توصیه ی من به عنوان یک نوجوان به این والدین این است که اگر فرزندانشان استعداد های هنری دارد جلویشان را نگیرند چرا که این هنر تمام نشدنی است. و شاید هنرمندی مفتخر برای آن ها خواهد بود.

خدمتی ادامه داد: خانواده من از آن دسته خانواده های هستند که همیشه در کنار فرزندشان بوده و همواره مشوق من در این مسیر بوده و هستند. همچنین در این مسیر استادم آقای صالحیان نیز کمک های فراوانی برای من انجام داده و یاریگر من بوده اند . دانش آموزان علاقه مند به هنر تئاتر و دیگر هنر ها می توانند از معاونین پرورشی خود کمک بخواهند چرا که معاونین پرورشی بهترین راهنما برای پیشرفت در فعالیت های فرهنگی و هنری هستند. و معاونین پرورشی نیز باید یاریگر این دانش آموزان بوده و آن ها را در مسیر سخت و ناهموار هنر هدایت نماید.

وی با اشاره به انگیزه خود برای هنر گفت: هنر تئاتر هنری تمام نشدنی برای من است. به طوری که دگر برایم انگیزه نیست و هدف شغل من است.

وی با بیان این که هنر باعث ایجاد انگیزه درس خواندن می شود، گفت: هنر باعث شد تا انگیزه ی من برای درس خواندن بیشتر شود و موفقیت های بستری را کسب کنم.چرا که اعتقاد من بر این است که اگر فردی از نظر علمی در رده های بالا باشد، از نظر هنری نیز در رده های بالاتر خواهد بود.

وی افزود: جشنواره های تئاتر و درکنار آن مسابقات فرهنگی و هنری نقش بسزایی در پیشرفت من داشته است و توصیه من به هم سن های خودم که علاقه ی زیادی به تئاتر دارند این است که از این جشنواره ها عقب نمانند.

وی در آخر خاطرنشان کرد و گفت: هنر برای من اهمیتی همچون زندگی و درس خواندن دارد. اگر بخواهم که اهمیت هنر تئاتر را برای انجام میدم بازگو کنم این است که تئاتر هیچ وقت پایان ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار