افخمی از «او یک فرشته بود» تا «احضار»

تهران (پانا) - سریال «احضار» با سوژه‌ای ماورایی و استفاده از نابازیگران در نقش‌های اصلی، تجربه‌ای جدید البته با استفاده از تکنیک‌های پیشین در مسیر فیلمسازی علیرضا افخمی است.

کد مطلب: ۱۱۷۸۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
افخمی از «او یک فرشته بود» تا «احضار»

به ‌گزارش ایرنا، کارگردان مجموعه احضار، علیرضا افخمی یکی از مجموعه‌سازان سیماست که از پیشگامان در تولید سریال‌های ماورایی در سیما به شمار می‌آید.

او شروعی خوب برای سریال احضار در نظر گرفته است. کار را با سفر دانشجویی که در دهه جدید بسیار معمول و باب شده است آغاز می‌کند. دانشجویانی که در میان آن‌ها یک دختر عمه و دختر دایی حضور دارند و محسن کامرانی (هم‌کلاسی آنها) که پیش‌تر قصد داشته با دختر عمه (مائده) ازدواج ولی بعد به دلیل اختلاف نظرهای پیش آمده، تصمیم می‌گیرد با دختر دایی (زهره) ازدواج کند. سفر بهانه خوبی برای آغاز سریال است و کارگردان با ایجاد تعلیق و روایت درست از فضای ماورایی مخاطب را با خود همراه می‌کند.

از سوی دیگر انتخاب نابازیگران برای شروع داستان تاحدی منطقی است؛ کاری که در اکثر کارهای دلهره‌آور شاهد هستیم زیرا افراد ناشناس در ذهن مخاطب باورپذیری صحنه‌های دلهره‌آور را بیش از پیش بالا می‌برند.

افخمی پیش‌تر هم از نابازیگران برای روند داستان دلهره‌آور استفاده کرده بود. اگر نگاهی به سریال او یک فرشته بود بکنیم خواهیم دید بازیگری نقش شیطان با نام فرشته را به عهده بهاره افشاری گذاشت. در آن مقطع این بازیگر تنها نقشی فرعی در سریال مسافر پر دردسر را بازی کرده بود که این سریال چندان هم مورد اقبال قرار نگرفت و افشاری با سریال افخمی به شهرت رسید. علیرضا افخمی با استفاده از بهاره افشاری ترس را در ذهن بیننده نهادینه و با انتخاب درست، این بازیگر را به عرصه سینما و تلویزیون معرفی کرد.

افخمی این‌گونه را می‌شناسد و با درایت مخاطب را در قسمت‌های اول با سریال همراه کرده است. فضای خوبی که خلق کرده به علاوه ریتم مناسب همچنین استفاده از بازیگرانی که کمتر در قاب تلویزیون دیده می‌شوند همچنین جوانانی که در قسمت‌های ابتدایی معرفی کرده است، همگی در پیشبرد داستان و گرایش مخاطب به قصه‌ای که قرار است افخمی روایت کند بسیار موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار