در گفتگو با دبیران آموزشگاه الزهرا(س) آموزش و پرورش اسلامشهر مطرح شد:

فرصت‌های یادگیری آنلاین در یک سال تحصیلی کرونایی

اسلامشهر(پانا)- شبکه شاد در آغاز دارای محدودیت‌ها و مشکلاتی بود، اما رفته رفته مشکلات آن مرتفع شد و توانست رضایت نسبی معلمان و دانش‌آموزان را جلب کند هرچند با ایده‌آل‌های آموزش مجازی هنوز فاصله زیادی دارد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
فرصت‌های یادگیری آنلاین در یک سال تحصیلی کرونایی

با توجه به شیوع ویروس کرونا و تصمیم مسئولان نظام تعلیم و تربیت به جهت اینکه، تحصیل دانش‌آموزان در طول دوره فاصله‌گذاری اجتماعی دچار وقفه نشود و برنامه‌های درسی طبق برنامه از قبل مشخص شده، تداوم داشته باشد، راه‌کارهای مختلفی ارائه شد و در این راستا آموزش از طریق تلویزیون و با همکاری شبکه آموزش ارائه گردید و هدف اصلی آن رعایت عدالت آموزشی عنوان شد.

اگر چه تجارب موفقی در این زمینه کسب شد، اما با توجه به تنوع مقاطع تحصیلی و رشته‌های درسی عملاً امکان ارائه همه دروس به شکل آموزش تلویزیونی میسر نشد و از طرف دیگر یکی از مهم‌ترین عیب این نوع آموزش، یک طرفه بودن و عدم تعامل بین معلم و دانش‌آموز بود تا این که اپلیکیشنی در بستر شبکه اجتماعی با عنوان شبکه اجتماعی دانش‌‌آموزان‌(شاد) طراحی شد و آموزش‌ها در این بستر ارائه شد.

در همین راستا دبیران آموزشگاه الزهرا(س) آموزش و پرورش اسلامشهر در گفت و گو با پانا به بررسی شرایط آموزش دانش‌آموزان در یک سال گذشته از طریق فضای مجازی و شبکه شاد در دوران کرونا پرداختند.

موفقیت‌های معلمین در طول دوران آموزش مجازی

آذر خامنه دبیر درس تفکر و هدیه‌های آسمانی در این رابطه اظهار کرد: یکی از موفقیت‌هایی که ما معلمین در طول آموزش مجازی داشتیم، استفاده از کلیپ‌های آموزشی بود، زیرا در کلاس‌های درس حضوری گاهی اوقات سیستم رایانه خراب می‌شد و ما نمی‌توانستیم فیلم یا عکس مورد نیاز خود را مشاهده کنیم.

اجرای موفق آزمایشات آنلاین در فضای مجازی

زهرا پاک‌عقیده، دبیر درس علوم تجربی این واحد آموزشی نیز در ادامه بیان کرد: از جمله نکات مثبت آموزش مجازی برای من در طول یک سال گذشته، به عنوان یک معلم علوم تجربی این است که بعضی آزمایش‌هایی که نمی‌توانستم انجام بدهم یا مواد آزمایش داخل آزمایشگاه مدرسه وجود نداشت، فیلم آن را را از اینترنت بگیرم و بارگذاری کنم و آزمایشات را به دانش‌آموزان آموزش دهم.

او بیان کرد: از دیگر مزیت‌های خوب آموزش مجازی هم این است که امتحانات آنلاین برگزار می‌شود و امتحان آنلاین هم با توجه به امکاناتی که دارد و از طرفی بیشتر سوا‌ل‌ها به صورت تستی هست ما می‌توانیم بهتر از روش قبلی تصحیح کنیم.

احساس آرامش خانواده‌ها از فضای امن شبکه داخلی شاد

ناهید شراهی دبیر کار و فناوری آموزشگاه الزهرا(س) نیز در سخنانی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی انسان‌ها از یکدیگر، یکی از اقدامات مؤثر برای ارتباط دوباره معلمان و دانش‌آموزان، استفاده از فضای مجازی بود و موجبات استفاده از تکنولوژی و آشنایی با اپلیکیشن‌های مختلف و به‌روزرسانی اطلاعات معامان هم فراهم شد.

این دبیر آموزش و پرورش خاطر‌نشان کرد: همچنین ایجاد شبکه شاد توسط آموزش و پرورش باعث شد فضای امن‌تری برای دانش‌آموزان ایجاد شود تا خانواده‌ها آرامش‌خاطر بیشتری پیدا کنند و از فعالیت فرزند خود در این محیط گسترده فضای مجازی ابراز نگرانی نکنند، هر‌چند مشکلات زیادی در شبکه شاد وجود داشت و روز به روز از شدت این مشکلات کاسته شد.

خبرنگاردانش‌آموز: رومینا معبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار