رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهارستان خبر داد:

راه اندازی مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان با بیست و پنج نفر ظرفیت

بهارستان(پانا)- تعداد ۶۶۴۵ نفر تحت پوشش حوزه توانبخشی اداره بهزیستی هستند که ۴۷۳۰ نفر از آنها مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

کد مطلب: ۱۱۷۷۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان با بیست و پنج نفر ظرفیت

خزائی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهارستان ضمن تشریح خدمات حوزه توانبخشی در زمینه‌های مختلف گفت: باتوجه به تعداد زیاد پرونده‌ها در این حوزه و همچنین نیاز افراد دارای معلولیت به خدمات تخصصی و ویژه و گستردگی خدمات در این حوزه، اداره بهزیستی سعی بر برطرف کردن مشکلات این عزیزان طبق اولویت و نیاز آنها دارد.

خزایی افزود: به منظور توانمند‌سازی افراد دارای معلولیت در سال گذشته به ۶۵ نفر وام خود‌اشتغالی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان واگذار شد. در مجموع بیش از یک‌میلیارد تومان توسط سازمان بهزیستی و بیش از سه میلیارد تومان کمک از طریق بنیاد مستضعفان و سایر نهاد نیز به حساب مددجویان واریز شد.

او تصریح کرد: مهمترین محدودیت حوزه توانبخشی در خصوص کمبود اعتبار به ویژه در حوزه ودیعه مسکن و درمان است که نیازمند توجه و حمایت ارگان‌ها و نهادهای ذی‌ربط است.

خزایی در خصوص مزایای اجرای طرح مثبت زندگی گفت: تسهیل ارائه خدمات به مددجویان تحت حمایت از مهمترین اهداف این طرح بوده که با توجه به فعالیت ۱۵ مرکز مثبت زندگی در نقاط مختلف شهرستان تا حدودی مشکلات این عزیزان مرتفع خواهد شد.

رئیس بهزیستی بهارستان ضمن اشاره به فعالیت دو مرکز آموزشی روزانه برای معلولان ذهنی زیر ۱۴ و بالای ۱۴ سال گفت: تلاش بهزیستی علاوه بر آموزش معلولان، حمایت روانی از خانواده‌های آنها نیز است.

او گفت: توانمند‌سازی معلولان شامل مناسب‌سازی اماکن عمومی با محوریت شهرداری، صدور پلاک ویژه برای توانخواهان جسمی و حرکتی، صدور معافیت برای مشمولین مرتبط طبق دستور‌العمل، تخصیص کمک‌های موردی، درمان، معاش، لوازم بهداشتی، پرداخت هزینه پرستاری، پرداخت هزینه تحصیلی دانش‌آموزی و دانشجویی بخشی از خدمات اداره بهزیستی به جامعه هدف است.

خبرنگار:محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار