فعالیت های علمی و پژوهشی راهکار مهم ارتقاء مجموعه قضایی است

کرمان(پانا) - معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان با اشاره به برگزاری 5 نشست نقد رای در این استان، گفت در سال جاری نیز نشست های نقد رای به منظور افزایش اتقان آراء قضایی، کاهش اطاله دادرسی و تنویر افکار عمومی از جهت کارکرد مطلوب دستگاه قضایی تداوم خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۷۷۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت های علمی و پژوهشی راهکار مهم ارتقاء مجموعه قضایی است

به گزارش اداره کل دادگستری استان کرمان، محمدباقر اسلامی در تشریح این خبر افزود: آرای قضایی یکی از جلوه های تطبیق موضوعات مختلف با احکامی قانونی در مقام رسیدگی به امور حقوقی و جزایی است و فعالیت های علمی و پژوهشی نقش مهم و بی بدیلی در ارتقاء یک مجموعه قضایی دارد.

وی ضمن بیان این مطلب که صدور آراء متقن، مبتکرانه، دقیق و مبتنی بر قواعد فقهی و حقوقی محصول زحمات اندیشمندان و قضات تلاشگر در این عرصه است، تاکید کرد: نقد و تحلیل آراء در بهبود تصمیمات و شناخت نقاط ضعف و قوت کار قضایی تاثیرگذار بوده و چراغ راه آینده محسوب می شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان عنوان کرد: هدف از برگزاری نشست های نقد رای تضارب، تبادل و رشد اندیشه ها بین اشخاص ذی ربط از جمله قضات و صاحب نظران، تشویق و ترویج و تقدیر آرای قوی و نوآورانه، ایجاد زمینه های لازم برای تحقق رویه قضایی غالب و زمینه سازی جهت انطباق آراء است.

اسلامی یادآور شد: دادگستری کل استان کرمان با وجود محدودیتهای ناشی از شیوع ویروس کرونا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سال گذشته اقدام به برگزاری 5 نشست نقد کرده که مطابق با دستورالعمل اعلامی، این نشست ها با حضور قضات صاحب نظر، حقوقدانان، اساتید دانشگاه و قاضی صادر کننده رای برگزار شده است.

وی تصریح کرد: امید است برگزاری نشست های نقد رای در جهت اتقان آراء قضایی، کاهش اطاله دادرسی نقش موثری را ایفا کرده و در پایان نیز باعث تنویر افکار عمومی از جهت کارکرد مطلوب دستگاه قضایی باشد.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: نخستین جلسه نقد رای دادگستری کل استان کرمان 26 فروردین ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار