وزیر مسکن: میزان افزایش اجاره‌بها در ستاد کرونا تصویب و اعلام می‌شود

هدف از اجرای طرح ثبت املاک و اسکان مبارزه با پولشویی در صنعت و مسکن است

تهران (پانا) - وزیر راه تاکید کرد با نام نویسی در سامانه املاک و اسکان کشور تعادل در عرضه و تقاضا برقرار می‌شود و افراد نمی‌توانند منازل خود را خالی نگه دارند.

کد مطلب: ۱۱۷۷۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
وزیر مسکن: میزان افزایش اجاره‌بها در ستاد کرونا تصویب و اعلام می‌شود

به گزارش روابط عمومی وزارت راه؛ محمد اسلامی امروز (دوشنبه) در حاشیه جلسه کمیسیون عمران مجلس به طرح جامع ثبت نام املاک و اسکان اشاره کرد و افزود: مردم نگران نباشند واحد‌های مسکونی خود را ثبت کنند، اگر واحدی اضافه برای فرزندان خود و یا در شهرستانی دارند، امکان نگرانی از ثبت آن وجود ندارد.

اسلامی اظهار داشت: ثبت نام در طرح جامع املاک و اسکان کشور یک تکلیف قانونی و هدف از آن جلوگیری از هر گونه سوداگری از قیمت‌های لجام گسیخته، اجاره بها و مسکن است.

وی افزود: این که برخی‌ها مسکن را به عنوان کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند، اجرای این طرح باعث می‌شود تا مسکن به عنوان کالای مصرفی دیده شود و در این صورت مورد حمایت در شرایط بازار مصرف کنندگان قرار خواهند گرفت.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: براساس آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ واحد مسکونی به سازمان امور مالیاتی به عنوان واحد‌های خالی از سکنه معرفی شد، با نام نویسی در سامانه املاک و اسکان کشور تعادل در عرضه و تقاضا برقرار می‌شود و افراد نمی‌توانند منازل خود را خالی نگه دارند.

اسلامی تاکید کرد: در تولید انبوه مسکن که شامل مشاغل سازندگان حوزه مسکن می‌شود انبوه سازان از این طرح مستثنی هستند و هدف از اجرای این طرح مبارزه با پولشویی در بخش صنعت و مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی بار دیگر تاکید کرد: مردم واحد‌های خود را در طرح جامع املاک و اسکان ثبت کنند و نگرانی در این زمینه نداشته باشند؛ افرادی که واحد‌های مسکونی زیاد نیز دارند و نیز چنانچه به دنبال ساخت و ساز باشند براساس دستورالعمل طرح اقدام ملی مسکن با نرخ واقعی زمین در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.

اسلامی همچنین با اشاره به تمدید قرارداد‌های مستاجران در شرایط کرونا گفت: همچنان عدم اسباب کشی از سوی مستاجران مصوبه ستاد ملی کرونا به شمار می‌رود و مسئله افزایش قیمت‌ها در سال جدید در ستاد کرونا تعیین تکلیف و افزایش مجاز اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار