قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی:

مسوولیت ثبت سفارش نهاده‌ها به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد

تهران (پانا) - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت که بر اساس تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مسوولیت و اختیار ثبت سفارش، تعیین اولویت و تخصیص ارز نهاده‌های دام، طیور و کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مسوولیت ثبت سفارش نهاده‌ها به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدصادق مفتح» اظهار داشت: بنا بر مصوبه ستاد اقتصادی دولت همه امور مربوط به ثبت سفارش، تعیین اولویت، نوع و مقدار، تخصیص و تامین ارز از بانک مرکزی مربوط به نهاده‌های دام و طیور و نهاده‌های کشاورزی از جمله ذرت، کنجاله، علوفه از وظایف وزارت صنعت منفک و به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده است.

وی افزود: در این راستا همه اقدام‌های مربوط به تخصیص و تامین ارز و همچنین ترخیص این کالاها از گمرک به اشکال مختلف، با مجوز وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی تاکید کرد: فعالان اقتصادی و تولیدی می‌توانند موارد مربوط به این کالاها را از وزارت جهاد کشاورزی پیگیری کنند.

مفتح خاطرنشان‌کرد: به‌منظور حصول اطمینان ناشی از تامین مکفی و به موقع و متناسب نهاده‌های مورد نیاز کشور، به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده شد تا در شرایط خاص برای واردات نهاده‌ها در چارچوب برنامه زمانی مورد نیاز و بر اساس ابلاغیه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با ارز حاصل از صادرات بخش کشاورزی یا اشخاص ثبت سفارش کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار